dricksglas m råttmotiv
http://www.tradera.com/2_Rattor_dricks_glas-auktion-64620754#pic
får mig att fundera på om vi skulle kunna göra sådana samt muggar och kanske även tallrikar? (jag behöver verkligen tallrikar, stora platta å även djupa…)

Gula råttor :P
gah… jag vill i a f ha koppar o tallrikar med råttmotiv!!!

Såna glas har jag hemma….och de diskas i maskin.
Låter som en kul idé ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#3 de asbra… har du olika motiv?
#4 mmm… i a f muggar… SRS hade muggar förut, de sålde slut på ett motiv o så gjorde de en ny omgång muggar med ett annat motiv… minns i a f 3 motiv, en av dem var en bild jag ritat - synd att SRS inte fortsätter med det

#5 Nej, jag har samma motiv på mina….fast det gör inget. Båda liknar på råttor min yngsta dotter haft som sina ;-)
Ja muggar vore ju kanon!!! Fan, det skulel va ascoolt, med begränsad upplaga per bild, så de är mer akktraktiva och man kan ha som samlarobjekt ^^ Är inte så dyrt att sitta o pilla med hemma då du kan skriva ut bilder själv och sätta på porslin o glas ^^ Vanliga muggar får man ju tag på billigt med!
Ska vi börja pyssla, grodan? :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

coolt! ;) Jag vill ha! :D
#7 ja, vad kul å pyssla! hur då skriva ut bilder och sätta på? *ser blond ut*
Åh, jag skulle köpa direkt! Beroende på pris
Får man rabatt om man köper en hel servis?
Jo serru Grodan, att det är ett speciellt papper som man bara sätter i skrivaren :D Som man sen sätter på porslin mm och se håller för tvätt :D
#9 Vadå ser blond ut?! HAR DU NÅGOT EMOT BLONDINER ELLER?!

du kan faktiskt skicka in bilderna på olika fotoframkallningsidor på internet så kan de överföra bilden på glas, muggar, kuddar, kläder mm
Qui dormit, non peccat
Mjo men det är dyrare, hus_musen :P
coolt… har du en sån bra skrivare sussa?
Fungerar på alla skrivare, så japp! Har använt den till att göra saker på liknande papper, fast som man gör gnuggistattueringar på :D Funka kanon! Kan testa när lönen kommer o se vad det kostar o så? :) Men det blir efter jag kommer hem från Rhodos om en vecka :)
Fungerar på alla skrivare, så japp! Har använt den till att göra saker på liknande papper, fast som man gör gnuggistattueringar på :D Funka kanon! Kan testa när lönen kommer o se vad det kostar o så? :) Men det blir efter jag kommer hem från Rhodos om en vecka :)

#14 hihi jo ja vet.. funderade på det men priset blev för högt!!
vad är det för sorts papper du har då?? ska man ha någon speciell färg?? verkar helskoj de här ju!!
Qui dormit, non peccat
Jag har en temugg med min älskade Zodiak (R.I.P.) som jag skickat efter från ett fotoföretag, och den var inte billig, nej. Ett papper man skriver ut och klistrar på låter som en bra idé.

en mugg kostar 139 kr såg jag nu på internet.. men om man skickade efter fler än 10 så kostade de 75 kr per mugg..fortfarande dyrt tycker jag!!
Qui dormit, non peccat
Jag ska kolla upp sakerna :P Skriver snart om det, inte inatt dock :P Är lite trött ;P

putt*
Qui dormit, non peccat
Ojojoj jag har HELT förträngt :( Så himla mycke o fixa till tudenten nu :(
Förlåt förlåt förlåt!!! Ska skriva på min komihåg-lista!
om man hittar servetter med råttor på så kan man ju göra sånt decopage också, asså klippa ut och lacka på me sånt decopagelim :-P jag fick en kruka av mamma med möss på (fanns inge råttor, svårt att hitta tycker jag) det blir jättefint, men man måste ha tålamod med klippandet, jag har gjort lite grejjer också men jag blir helt svettig och känner att jag måste gå ut å skalla ner nån för jag får sån panik av allt pill *skratt*

Har ni rått fantaster tänkt på att man kan få sin råtta graverad på på sitt glas/mugg/tallrik/skål och ja allt man kan komma på. :-)
Bara en tanke. Jag hade tänkt gravera råttor förrut, men det var ingen som hade något intresse då i alla fall. Men kanske har det ändrat sig :-)
Ska se om jag kan gravera en råtta bara för att visa er hur det blev. Nackdelen är att det är svårt att få en glas sak som är graverad att bli riktigt snyggt på foto.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag funderade på det, men det är oxå väldigt dyrt..eller känner du nån som kan fixa det billigare??
Qui dormit, non peccat
#26 Åsa själv gör ju det? :P

aha lite snurrig idag!! nu ser jag vad det står!
Qui dormit, non peccat

Någon av er som har en råtta på bild som jag kan gravera för att visa upp. Det bästa är om man antingen har en ritad bilder eller ett foto som är omgjort så det ser ritat ut, eller tydligt svart vitt.
Audiatur et altera pars

#30: Njae, det kan gå. Men helst något där man ser råttan tydligare liksom. ;-)
Är jag jobbig nu?
Audiatur et altera pars

aha nee de e lugnt, det var bara en vild chansning!! kan inte du definera exakt vad du vill ha så ska jag försöka fixa det!! jag har bara graverat silver så jag har ingen aning hur man gör med glas=) är det konturlinjer eller mer detaljerat du behöver?? ofta är de lättare att jobba med konturer tycker jag iaf!!
Qui dormit, non peccat

Konturer är det lättaste. Men om man gör det detaljerat så man ser mer päls, morrhår och sådant blir det mer en utmaning att göra gravyren och det blir att man får anstränga sig mer. Dock är den sådan gravyr självklart dyrare att få på ett glas eller något. Fast det behöver vi inte bry oss om nu. Nu är det bara för att jag ska få testa mina kunskaper :-)
Så om du kan greja en med konturer, bra sådana . Och en med mer detaljer. Båda så de ser tecknade ut helst. Och i svart vitt :-)
Audiatur et altera pars