Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 726 ggr
Laserknas
0

Sele till råttan??

Hej jag undrar om ni vet någon bra sida där man kan köpa bra rått selar.. jag hade en jätte bra förut men den har försvunnit och nu provade jag en råttsele från djurkompaniet men jag tror att de tror att råttor är lika stora som kaniner. för den var väldigt stor. och hamster sele är för litet för min råtta.

Jag skulle villja ha en sele där allt sitter ihop i ett om min förstår vad jag menar. då det är lättare att få de att passa både runt magen och halsen.
Vill ju få ut min råtta så snart som möljigt i det fina sommar vädret men än så länge får han nöja sig med buren men de är ju lite tråkigt för honom.

LeTigre
0

Det är väldigt lätt att göra en egen sele, tar någon minut bara. Cosmonita har en bra sida där man enkelt kan se hur man, under "selar" i vänstra ramen :)

Cosmonitas sida 

Laserknas
0

tackar så mycke:)
får se om jag klarar de då jag är sämst på sånt:P

Terato
0

Jag gjorde med skosnöre! Det sitter väldigt bra om kroppen så det är ett hett tips!

Passa dig för band som är "glidiga" eller för tjocka. För smala får jag för mig är obehagligt för råttan.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ewepewe
0

#3 vad använde du för "stopp" och ledningsgrej? Eller hur gjorde du selen? :)

Laserknas
0

tack så mycke för alla tips:)

Terato
0

Jag använde såna där stopp som man har till jackor, typ. Finns att köpa på sybutik!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ewepewe
0

#6 åå okej, tack!