Vattenflaska till dunabur
Vart får man tag i en sån? Hittar inte i zoobutiker, och inte i onlinebutiker.. Eller finns det något sätt så man kan hänga upp helt vanliga vattenflaskor? Finns ju ingenstans man kan kroka fast ståltråden som man vanligtvis sätter i gallret..
På min finns det 2 små hål i takplasten… Om det inte finns på din… hmm… gör hål och naja fast flaskan :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det finns olika lösningar, tex kan man lägga flaskan på övergallret med pipen ner i buren eller så kan man använda en tjock gummisnodd runt flaskan och fästa andra änden ovanför buren.
Så brukar jag göra, men du kanske inte fattar ett smack för att jag är usel på att förklara. I värsta fall kan jag fota och visa.
#1 Nä, har inga såna hål.
#2 Var fäster du gummibandet? Det enda jag kan tänka mig är takgallret, blir det inte avgnagt då?
Tack för svaren. :) (under råtträffen i Gävle frågade jag Linda hur hon gjort, men minns inte hur hon förklarade..:P)

dubbelhäftande kardborrband funkar….

Jag brukade sätta ett gummiband i gallert på ovansidan, sedan dra ner det så det höll flaskan på plats.
Jag har fäst gummibandet i den lilla listen som håller gallret på plats.
Hm, får se om jag lyckas lösa det. :) Tack för tipsen!

Jag har en, Ninja, som jag antagligen inte kommer att behöva så du kan få den!
Älskar mina stora små vänner..