OT blindtarm eller urinvägsinfektion?
jag har en kompis som har så fruktat ont i magen, hon har ont i båda sidorna, varvar till och från, nu är det höger sida och ner i buken. Hon har varit på hälsocentralen och dom kan inte säga om det är urinvägsinfektion eller blindtarmen, dom ville göra snitt och kolla om det var blindtarmen och nu undrar jag om det idag 2008 inte finns andra sätt att ta reda på vad det är utan att sprätta upp tjejen lixom??
urinvägsinfektion ända upp i njurarna trodde dom och hon fick fem dagars pencillinkur (selexid?)som inte hjälpte.
Har de tagit urinodling? Där kan man se om det är uvi (urinvägsinfektion) eller något annat.

Blindtarmen måste de fortfarande öppna för att kolla. Efetrsom blindtarmen kan spricka och skapa en bukhåleinflammation (allvarligt) så gör de det hellre en gång för mycket än för lite. De gör fö bara ett pyttehål. Blir ett typ centimeterstort ärr bara.
Uvi kan bero på många olika saker och det är inte 100 % att det syns i urinen. Sänkan kan visa på allmänt infektionstillstånd dock.
Jag tycker instinktivt att det låter som njurarna, jag har själv råkat ut för det där några gånger, både ensidig och dubbelsidig och det gör fruktansvärt ont.
oki tackar, jag får höra vad hon säger idag, hon skulle till vårdis nu på förmiddan har inte hört av henne sen dess, men igår va hon riktigt illa däran, och fick ingen vidare hjälp nånstans, hon ringde till rådgivningen osv, dom bah men så ont kan det inte göra(hon va rädd att hon skulle tuppa av för det gjorde så ont)

Fy vad läskigt! hoppas det går bra!

Har man så ont ska man åka in till sjukhuset. Hellre ett par falska larm i livet än att sitta hemma och vänta medan en blindtarm brister en enda gång..
gud vilken röra, nu ligger hon på sös på akuten, en bekant till oss kontaktade mig på msn å bad mig ringa till sös å få tag i henne, hennes mobil är död och hon kan inte nå mig, så jag ringde dit och fick nobben, för jag var itne anhörig, jag blir tokig, hon bah du får ringa hennes föräldrar, aa hennes pappa är i frankrike och hennes mamma skiter fullständigt i henne och har precis kastat ut jäntan lixom, dom kommer dom inte höra något av, jag e den enda hon har som kan ställa upp å nu når jag henne inte, jag får paniiiik.

Fy vad jobbigt! Åk dit och var jättedryg så kanske du får tag i henne ?
jag e i gävle fortfarande jag skulle åkt till stockholm idag och åkt dit men det va fullt på tåget som jag skulle ta och jag har hunden med mig så jag måste åka morgonbitti klockan 6 å sen direkt till jobbet på det, så jag kan itne ta mig till henne heller, så jävla jobbigt, känns som världens svek, där ligger hon lixom, helt ensam *snyft*
å ingen tar henne någonsin på allvar heller, hon e ganska tystlåten och hunsad typ och hon gör inte mycket väsen av sig så jag kan tippa att hon får ligga där på en brits med sina smärtor och blir bortglömd typ
nädå, är hon på akuten är det ingen fara.. även om blindtarmen skulle brista där så kan de hjälpa henne snabbt så det inte blir något farligt. känner sig kansek ensam, men det är nog inget du kan göra ändå.. hon får inte ha mobil på sjukhusat vet du heller..
I värsta fall, ring och säg att du är hennes syster. Om de säger "hon har inga systrar" säg att du är hennes styvsyster och ni har växt upp tillsammans..*ler*
på mig kollade de blindtarmen med ultraljud.. synd att de inte fortsatte sen och tog reda på vad som var fel. *ler*