Han Biter sin bror i benen ?
Jag har nydligen skaffat 2 råttkillar.
Dom är 6 veckor gamla nu och när jag har haft dom ute har jag märkt att när den mindre råttan (Eddie) springer iväg eller är på gång att gå någonstans kommer hans bror (Elvis) och biter tag i ena bakbenet på Eddie och drar tillbaka honom, ibland tar han i svansen också. Detta värkar inte Eddie tycka gör ont men undrar bara varför Elvis gör så ?
Ingen som har en aning om vart detta beteende kommer ifrån ?
Nu måste jag till jobbet men hoppas på svar då jag är tillbaka till eftermiddagen :)

Jag vet inte varför dom gör så.. men kanske en typ av lek? Mitt Hyss non hängde i nackskinnet på dom andra.. så hon låg över deras ryggar medans som gjorde allt för att försöka skaka av henne.. nu har hon dock lagt ner det beteendet.. Nu är hon mera intresserad av att lukta dom andra i rumpan hela tiden.. :)

Det kan ju vara lek. Att Elvis vill leka med Eddie :)
Mina råttor biter ibland i svansen t ex när någon springer iväg och den andra vill leka och inte hinner få tag i den andra.

ja de kan ju vara att han vill leka, mina klänger på varandra då o smånafsas.. så länge det inte kommer blod så är det ingen fara iaf!! men det kan oxå vara nån sorts dominansbeteende, men jag vet inte om det är ohälsosamt.. så länge det inte kommer blod som sagt!!
Qui dormit, non peccat
Okej, ja det kanske är bus :) Huvudsaken är ju att han inte tar skada av det. Kan tycka det är ganska inressant att veta varför dom gör vissa saker :)