Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 491 ggr
ladysurprise
0

haha jag kom på en gräj =)

Har funderat på någon förkort ning eller annat som mina råttor akn ha gemensamt i namen.. tex RIF IGLO?

Eller varkar de dumt? var bara en ide som dök upp ^^

LeTigre
0

hm, hur menar du?

ladysurprise
0

han råttoran typ Heter RIF inan deras rediga namn tex "RIF TWIIX"..

SweGizmo
0

varför just RIF? det är ju ett forum:/

Min blogg: SweGizmo.se

ladysurprise
0

Jag vet inte bar nåt som dök upp som sakt när jag sat o funderade i ensamheten

Girlie
0

Jag tror att LadySuprise menar att hon skulle vilja sätta ett prefix på sina råttor, ex. RIF och sedan råttornas riktiga namn.

I vilket fall så kan ingen hindra dig att göra det sålänge du inte vill regristera dina råttor i SRS. Fast jag ser inte direkt vitsen om det inte ex. är råttor som man själv fött upp.

Grodan
0

Visst kan du ha ett prefix - uppfödarnamn. Då vet ju alla att råttorna kommer från dig när man får reda på vad de heter. Skall du däremot registrera råttorna i SRS får de inte ha något prefix, eftersom enbart uppfödare får använda sådant och för att bli godkänd uppfödare i SRS ställs krav.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ladysurprise
0

#6 vad är de för krav som stäls då?

KickanW
0

#7: Du kan läsa på SRS:s hemsida. Först och främst måste man gå ett provår. Ett helt år där SRS håller koll och granskar alla kullar osv. du tar. Om du lever upp till alla krav då blir du godkänd SRS-uppfödare.

gulzebra
0

Här vill jag bara inflika att det där med att bli godkänd uppfödare skulle passa utmärkt som artikel… Om det inte redan är påtänkt Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

RatLover
0

0# Nu fattar jag, du menar på dina bebbar? Ja det skulle kanske vara nått, så känner man igen dom :) Trodde först du menade på dina vuxna råttor :)

ladysurprise
0

#10 nä på mina bebbar ;) så klart.. Fast tror en av dom inte överlever :(.. han är så liten o varkar inte fåt så mycke o äta