Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 397 ggr
Jinaum
0

Råttor I Vara

Hej, skulle vilja hitta folk som bor i den lilla staden Vara eller runt om där.

Anledning är den att jag vill hitta någon som kan tänka sig ta emot ett besök så jag skall kunna få råtta själv om min far inte reagerar allergiskt på det.

Har försökt hitta en uppfödare som "lånar ut" råttor man sedan kan köpa men den dealen verkar svårt att hitta. Så vill ju i alla fall försöka hitta någon runt om man kanske kan hälsa på så farsgubben får känne efter om han är allergisk emot råtta eller inte… Kanske dock inte går så snabbt att känna av men. Ja.. Jag vill ju inte köpa råttor och kanske inte få behålla den. Känns lite elakt emot råttorna och så, sedan behöva sälja den för farsgubben är allergisk.

Girlie
0

De närmaste jag känner är råttmänniskor som bor i Uddevalla, Falköping och Göteborg. Själv bor jag i Göteborg. Vet även att det ska finnas en tjej i Skara som föder upp tamråttor.

Jinaum
0

Aw.. Ja vi är ju rätt ofta i göteborg själva. Men det verkar svårt att hitta folk som har råttor så man kunde få se om ens fadre var allergisk eller inte

Girlie
0

Man får alltid hälsa på mig om man har vägarna förbi Göteborg. Glad

Jinaum
0

Det vore jätte snällt så man kunde få veta om fadern var så allergisk emot råttor.

För jag e såld på dem att jag höll på att ta till lippen när jag först fick ett tvärt nej.

Vi är i gbg rätt ofta då vi har släkt och vänner där så det finns nog en möjlighet när man kan lua med farsan på det helt och hållet och han funderat färdigt

EmmaG
0

Som Girlie sa bor jag i Falköping och hit är du välkommen att klämma råtta om du vill iaf =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jinaum
0

åh Gud va snällt! *kramar om båda två* Det vore helt underbart. För kan man övertala fassan om att råttor icke är äckliga och inte alls luktar mer än marsvin å över vinna hans vägran så vore jag överlycklig.

Jinaum
0

verkar vara min lyckodag. Har även hittat en uppfödare som är villig att låna ut råttor för att känna efter. Nu fattas det bara fars gubbens medgivande osså ska jag i morgon kolla efter vad bur och sådant som jag kan erbjuda mina råttor kan kosta. Nu får i allt hålla tummar för mig!

[Castaway]
0

#7 Har han sagt kanske går det alltid att övertyga'n ;D
*HÅLLER EN TUMME*

Jinaum
0

Ja precis! han ska fundilera. Och kommer jag med bättre argument och håller rent på mitt rum samt håller igång så in i helvete nu (ursäkta språket) så kanske man kan flörta omkull han. Brukar inte få igenom min vilja men nu ska jag fanimej de till vart enda pris… Annars börjar jag serilst gråta.

Jinaum
0

aw.. nu sket det sig lite. uppfödaren jag hittat tyckte det var för långt ska transportera råttorna :( måste hitta någon ännu närmare man kan köpa utav