Melodifestivalen...
Men va! Vad har folk för smak egentligen?! Just nu ligger vi tredje sist! Det förtjänar vi väl inte…

Skandal!
Ja, men det var ingen vinnarlåt..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Vet ni…. jag är nog så osvensk som man kan vara… Jag bryr mig verkligen inte.
Det är så otroligt mycket hajp runt allt detta. Smutskastning och baktaleri… Man kan nästan tro att melodifestivalen är till för journalisterna.
Men syster råkade zappa förbi och jag tror jag tyckte att ryssland lät ok… men han hade liiite för mycket känsla i låten.
Jag har fortfarande inte hört Perellis låt. Visste inte ens att hon hade vunnit förrän en vecka efteråt. Så med i hajpen är jag :D
Nä, jag sitter med lite råttor i tröjan, ömsom kollar SAW4 och ömsom spelar jag bubbles… Och jag kunde inte strunta i spektaklet mer än vad jag gör :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Dom där piraterna ligger ju före oss… :O Hur tänker folk egentligen? Inte för att jag gillar Perellis låt, men allvarligt… Pirater… ? O_x

Nämen titta :O En tolva xP
Jag lyssnade på Ukrainas låt… och om Perellis låt lät ens i närheten av den så insåg jag snabbt att den vinner ingenting…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jahapp… Ryssland vann.
Varför känns det som att jag pratar med mig själv? O_o
Jamen det har jag gjort hela kvällen… bara då och då jag talar med tangenterna också :D
Det var lika uselt som vanligt >.<
Jag säger varje år att nästa år ska jag banne mig inte kolla, men jag segar mig ändå igenom det varje år. Ingen av låtarna var speciellt bra, men jag tycker ändå att det var konstigt att vi inte fick lite fler röster iaf :/
Hahaha! Björn är verkligen helskön! ^^
Jag kollar alltid på melodifestivalen, men i år var det ovanligt dåligt!
Höjdpunkten var ju när björn Gustavsson delade ut Sveriges poäng, haha! Undrar vad de andra länderna tror egentligen…
Imorgon är det nog stooora löpsedlar om hur Perelli "Sprang gråtande från green room" Vi skulle ha skickat bwo!!
(Jag måste ju iaf ladda hem bosniens bidrag, humor!)
måste säga att det är första året sen jag föddes det nästan bara var bra låtar, dom sista åren har jag inte ens velat titta för det har varit så dåligt. i år hade man många favoriter! björn är så jävla mysig. man vill bara kramas med han :) kvällens höjdpunkt!
// Vanessa
Ryssland sög 8<
Gilla Ukraina, Turkiet och några fler.. hög standard i år tyckerja :o och **GALET SNYGG SCEN!
Björn räddade** vår heder! XD Som att Sverige inte aalls tar detta seriöst, som alla andra länder gör hah :'d ägda! :<
Han kommentatorn va kul. Om Ukrainas klänning "hon tog biten som blev över när Perreli sydde sin" typ XDD HAHA!
/Karoline.
Jag fattar inte… Okej med Ryssland, låten var helt okej även om det inte var en vinnarlåt i mina öron. Men att Grekland kunde fajtas om ledningen sådär? Vad i helvete, är folk döva? O.o Och att inte Finland och Kroatien fick många fler poäng, sanslöst :O
12 poäng till Björn iaf!
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Ryssland var ju en jfffla matchokille. Usch i slutet när han bara flasha magen hela tiden. USCH!
/Karoline.
Jag såg inte Ryssland… Palla sitta still framför tvn liksom ^^ Så magen missade jag. Fast det kanske var tur? ;P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Men orka enns kolla. Lika dåligt varge år.
*läst tråden, men ej förstått*

#19 Håller med!!! (Jag vaknade i fåtöljen av att sambon höll på att skratta ihjäl sig).
Kan man se klippet någonstans?
Vad gäller vinnarlåten så var låten helt ok…jämförelsesvis. Fast för mig är det svårt att ta sedan jag har så många fördomar mot just Ryssland.

Jag tycker mest det är roligt att alla blev så förvånade över Perellis placering. Alltså.. den äääär ju inte bra nånstans. Dom kanske hör det nu..
Personligen gillade jag Bosnien och Serbien. Ryssland funkade. Hellre den än t.ex. Grekland.

Jag gillade Serbien och Georigien…Albanien var också gullig :-)

Min sambo är så klok, han vet allt…tom. att man kan söka på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=5HJjhZ0SF30
Han är underbar!!

Jag älskade Finlands bidrag.

Tycka vad man vill om Perellis låt men kompisröstningen på balkan och i de gamla sovietstaterna kan man ju inte komma ifrån. Det är SÅ det fungerar i ESC.
Dessutom är ju Dima Bilan (Ryssland) lite utav en Justin Timberlake i de flesta östländerna och jag tror att många röstade på Ryssland för att det var just han som sjöng, lite som här i Sverige då vi (med vi menar jag givetvis inte ALLA, men en stor andel människor fungerar så) röstar på Carola bara för att hon är med och inte för att hon nödvändigtvis har den bästa låten.
Är jag ute och cyklar i mitt resonemang eller håller ni med? :)
(Givetvis kompisröstar även vi här i Norden, men vi har för få grannländer + att våra grannar verkade ha glömt bort Sverige i år :P)
#25 jag håller med. Det är lite väl mycket kompisröster…

Mvh Stephanie 

Björn är klockren! Men annars bryr jag mej inte så mkt.. :P
#25: Fast kompisröster och kompisröster… Tycker folk har snöat in sig på att folk kompisröstar men glömmer att länder som ligger nära varandra oftast har väldigt lika musikkultur också. Det ger ju länder med många grannar en fördel varesig man kompisröstar eller inte.

#4 Piraterna var ju faktiskt bättre än Perelli 

Haha vi tyckte att Ryssland var så jävla töntiga!
Sverige var väl inte heller så spännande men patriotiskt nog höll vi på Sverige. Vi satt hemma och tog en öl och hade verkligen ingen lust med krogen men vi sa att om Sverige skulle vinna så skulle vi gå på krogen. Tummade på det.
Sen kom vi fram till att om Ryssland skulle vinna så skulle vi ta livet av oss. Vi tummade även på det..
.. Hehe, oops!
Älskar mina stora små vänner..
Björn Gustavsson… hahhahahah x)
Jag kollade inte, eftersom att jag har ett liv..
;)
Youtube <3
Ja, Björn äger ju xD
"Hohoho, you cant vote on your own *mummel*"
Stackars norskar… Att dom blev glada för det där flumpoängen :P

#28, givetvis är även kulturen en bidragande del till hur det röstas, men jag personligen tyckte inte att de olika låtarna från samma "områden" nödvändigtvis var ett resultat utav just de ländernas kulturer, utan snarare att det i år var en ordentlig blandning musikstilar från just dessa "samma områden". Min personliga åsikt dock, inget jag påstår är fakta. :)