Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 675 ggr
ladysurprise
0

när kan jag städa buren?

Min hona har ju fåt ungar men nu börjr de bli daks att städa.. Hur ska man göra eller sk jag skita i de tills ungarna blir störe. Ungarna är 5 dag gammla

Terato
0

Nu blir det jämförelser med mus igen. Förlåt!

Men när jag hade min muskull så städade jag efter en vecka men inte så noga. Bara tog bort strö och bytte till nytt. Alla leksaker fick vara kvar och jag bytte inte ut allting i deras sovhus.

Du ser väl vad som verkligen måste städas. Det som inte ser akut ut kan du ju strunta i.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ladyinred
0

ha mamman och ungarna på olika ställen när du städar, om hon får vara med dom undertiden så kommer hon bara vilja flytta på dom och blir allmänt stressande när hon inte kan gömma dom. och nu är ju ungarna förbi den mest ömtåliga perioden.

Daydreams
0

Jag brukar städa bort allt papper med blod på under de första dagarna. Sen brukar jag städa ordentligt när dom är runt 10 dagar-2 veckor. Fram till dess brukar jag småpilla lite, dvs byta ut tidningspapper, ta bort om där är ett specifikt hörn där mamman kissar osv.

Terato
0

Ja, precis. Så länge man inte byter allt på en gång.. Du kan ju passa på medan honan är ute och rastar sig.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

wintermynta
0

Jag byter all bottenmatrial en gång i veckan när en hona har ungar. Det är viktigt att hålla rent då bebisarna är känsliga. När det gäller hennes bo tar jag bara bort det som är blodigt o smutsigt. Inte allt på en gång och se ger jag henne lite nytt hon kan boa med.