Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1176 ggr
Ewepewe
0

Förslag till hyllplan

Ska hämta en bur till mina kommande råttor på tisdag men behöver förslag på hur jag ska göra hyllplan så att de kan klättra…

Vill att det ska se snyggt ut också… oo, kanske man kan använda snygga brickor till hyllplan?

Andra förslag? ;)

Mastoll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag beställde hyllplan från djuraffär. men sen när jag upptäckte att det skulle ta mycket längre tid än beräknat åkte jag till ikea. jag köpte plastlock till lådor och s-krokar. jag borrade hål och hängde upp locken. det har hittils funkar jättebra! ^^

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9807ae27-d879-44c2-90c2-f8a4759da6c8&Filename=P5030001 (2).JPG)

Ladyinred
0

jag har ytbehandlade träskivor som jag borrar hål i kanterna och fäster med buntband. Fördelen är ju att du kan få hyllorna i vilka mått du vill då…

Allamej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använde droppskygg som jag köpt på Dollarstore, 2 för 10 kr. Sen gjorde jag ungefär som Mastoll, bara det att mina hyllor hänger i en kedja i ett hör på varje hylla och jag böjde till krokarna själv av gammal bur :)

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=0cb08a2d-e852-444a-8d9b-0d7a59fda951&Filename=nyar%C3%A5ttor%20178.jpg

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Devo]
0

Jag använder mig av plastbrickor från IKEA till hyllplan.

De är verkligen superbra och billiga Glad

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40041131

Ewepewe
0

Härliga tips :D Tror på de där med brickor, synd vi inte har Ikea så nära men ska dit sen :) Har ni några bra tips på rör då? Pringelsburkar är ju inte så snyggt men det är ju ett himla bra alternativ för funktionens skull. Är designer så vill att det ska se läckert ut.

#3 Gillar din bur, har du satt en bakgrund på den på något sätt?

Allamej
0

#5 Japp, vaxduk på plywood som jag sedan najat fast på baksidan som stänkskydd. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ewepewe
0

Men fan va smart, vaxduk är ju svinsmart :D Å så mkt snyggare också och lätt att rengöra hihi. Tack för tipset ;)

Mastoll
0

#5 - Det finns rör att köpa på djuraffärer. Annars kan man åka till någon byggaffär och köpa plaströr där. Men det kanske inte är så snyggt. Man kanske kan måla på dem för att de ska bli snyggare :P

sockerrattan
0

#5 annars fungerar dräneringsrör mycket bra. Som man kapar i aktuell storlek!

Mia//

silverorm
0

Appråpå IKEA har de även "plastpåsebehållare" heter RATIONELL VARIERA, våra råttor älskar dessa som hylla!! (har flera, de boar gärna i dem) Glad

camilla85
0

Om du söker på jävla zooaffärer så hittar du en tråd som jag skrivit i hur jag gör mina hyllplan själv. Jag tycker de är jätte bra plus att man kan byta färg/mönster på dem när man vill. De är också lättstädade.

Ewepewe
0

tack för alla bra tips :D

#11 ska kolla din tråd!