Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1503 ggr
TienMu
0

Förbannade ungar!!!!

Ursäkta, detta har inget alls med råttor att göra men jag måste bara få skriva av mig för jag är så fruktansvärt arg!

Jag knatade till Ica här på förmiddan för att köpa lite frukost bröd….

Och hemvägen så ser jag 3 killar i 11-12 års åldern stå å sparka,skrämma å spotta på en stackars duva som satt intryckt i ett hörn!

Jag såg de på håll så jag hade inte vägarna förbi precis dom men ååå va ja blev arg,å de fick dom veta åxå!

Förbaskade snorungar!!!!

Så medans jag läxade upp dem huruvida man behandlar vilda djur så han den stackars duvan fly i alla fall….

*morr*

Stephanie
0

Ajjävlar vad förbannad jag hade blivit! Jag hade nog nästan skrämt duvan mer själv =P

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
0

För att jag skulle ha ställt mig och skrikit på ungarna alltså.

TienMu
0

hehe..ja kasnke va de ja gjorde! :) den tog sig därifrån allefall vilket va skönt ja tänkte först att den kasnke var skadad…

Men asså vafan….fattar inte ungar idag vid 12 års ålder att man är snäll mot djur!?!

Stephanie
0

Inte i äldre ålder heller… Grannen åkte av sin häst (frieser, så han är hög) för någon vecka sedan och slog sönder armbågen för att några snorungar hade medvetet skrämt honom. De stack fort som fan när dom såg att hon åkte av. Och ändå var de i 18-20års åldern!!

MentalDistress
0

#3 Ungar nu för tiden verkar inte fatta alls hur man behandlar djur ö h t.. En unge i 6års åldern försökte kasta en stor sten på min hund i förra veckan. Både jag och Kito blev förbannade, han vände sig om och visade tänder och morrade åt ungjäveln.. Jag gav henne en "gör du sådär igen så får du se på fan"-blick och gick vidare. Ville ju inte ställa mig och skrika på henne då Kito kunde fått för sig att barn är farliga, han fick sköta det själv helt enkelt… barn är så jäkla ouppfostrade nu för tiden.. *suckar*

Babbett
0

Min äldsta dotter var jätteupprörd i höstas…några killar i skolan (typ i 6:an) hade hittat några musungar och plågade dom. Typ kastade dom mot ett berg… Dottern hade sagt till fröknarna som var i närheten fast jag tror inte de gjorde så mycket åt det.

KAGE
0

DICIPLIN I SKOLAN, JA TACK! USCH!

/Karoline.

Ninja
0

Jag förstår inte denna brist på empati hos folk/ungar..

Falurven
0

#6 :OO Helt jävla otroligt :/ Kan man inte anmäla sånna händelser?! Lärarna borde ändå se till att inte ungarna hittar på satyg? :O

Mvh Nathalie

KAGE
0

#8: Indeed..
man måste hitta felet ey >< för det är nånstans i tiidig ålder som allt går snett och sen blir det bara värre och värre och sen är dom där; slåss, våldtar och GWAAH!

#6: Tidningen skulle nog tycka den storyn va lite intressant. :<

/Karoline.

TacoBelle
0

När ni pratar om hemska "ungar" ska ni veta att det faktiskt är föräldrarnas fel som inte uppfostrar sina barn! Ledsen

Lancia
0

#6, faktum är att jag vet grabbar som gick i 9:an och gymnasiet som brukade gå till djuraffärer och sno möss, för att sedan köra dom i micron med mera. Folk är verkligen idioter och jag kan i min vildaste fantasi inte förstå hur man är funtad när man göra sådana saker.

Jag personligen allt annat än tycker om barn, och speciellt inte sådana som respektlöst ska antasta djur. Men det värsta är ju alla dessa föräldrar som ler åt sina vedervärdiga avkommor och suckar nöjt över hur guuuuulliga ens ungar är när dom försöker "skapa konrakt" med djuret genom att halvt skrämma/plåga skiten ur det.

Tramsa
0

#11 Fast jag tror inte att det handlar om enbart brist på uppfostran om man sparkar på djur,kör dom i micron eller dylikt. Det måste fattas nånting annat… Någonting står inte rätt till i huvet helt enkelt.

Bim
0

Jag fattar inte.. :/ HATAR såna ungar!!

En gång när vi skulle åka kanot (jag och familjen) Så såg vi 3 (eller 2-4 ?? Länge sen.. :P) killar som var kanske lika gamla som mej kasta stenar på en anka. Jag blev upprörd (vad annars) och skrek: VAD HÅLLER NI PÅ MED?!?!?!?!?!? Men dom bara tittade på mej och sen på varann och skrattade lite och gick.. Jahapp tänker man då.. Då vet man att det där inte var sista ggn.. :'( Samma sak när man går på stan. Ibland ser man ca 20 åriga killar gå och spotta på duvor.. Jag fattar inte! :O

Lollo86
0

#12 men va i helvete???? sade du itne till dom på djuraffären att dom snodde möss? och polisanmälde du dom inte?

jag skulle fan banka ut den som gjorde något sådant :( FAN VA FÖRBANNAD JAG ÄR NU!!!

Lancia
0

Sen är det ju faktiskt inte bara barn och ungdomar (med föräldrar) som besitter en skrämmande syn på djur, utan även våra kära politiker som tex här i Sverige inte ens vill införa ett förbud mot tidelag tex, och djurplågeriärenden ges låg prioritet och om dom inte läggs ner vilket de i de flesta fall gör, så får djurplågarna väldigt fjuttiga straff. 5000SEK i böter för att ha skurit sönder slidan på ett sto med kniv tex osv.

Skrämmande att det år 2008 ser ut såhär i ett så pass civilicerat land där vi "värnar" om djur & natur så mycket.

Lollo: Detta var ingenting jag såg hända med egna ögon och vilken djuraffär det handlade om visste jag inte heller. Tyvärr :/

Lollo86
0

#16 jadu samhället är jäkligt sjukt idag.. antagligen så vill dom inte införa förbud mot det för att dom gillar sånt själva.. fy fan va sjukt! varför ska dom annars ha det tillåtet för?? finns inte en enda vettig förklaring till det..

åh okej, nej då är det ju inte så lätt att göra nånting åt det :( fy fan blir så jävla ledsen å arg när jag hör sån där..

Bim
0

#16 Om nån hade gjort så mot en människa skulle straffet vara.. ja, själv vet jag inte men det skulle vara hemskt! och har inte djur lika mkt känslor som oss människor? okej, djuren kanskeinte försår lika mkt som människor att den här som gör den saken gör det bara för att han/hon bara gör det för sig själv! men dom känner lika mkt rädsla och lika mkt smärta.. Jag tror knappast att om jag skulle gå och göra så på nån människa att jag bara skulle få batala 5000 spänn för det.. Blir så grymt ledsen på allt sånt här!! Önskar nästan att det ska komma en hitler mot djurplågare.. :'(

(jag visste inte hur jag skulle skriva det här. men hoppas ni förstår.. :P)

empan-hampus
0

Jag är en riktig djurvänn! ;) Och jag är snart 14 =)

gulzebra
0

Usch, sånadär ungar blir man så jävla matt på.
Har märkt att det är effektivt att skrämma ungarna iaf. Hade några grannar som höll på med diverse satyg för en massa år sen, bland annat kastade de sten på mina dåvarande marsvin. De fick stryk och vågade aldrig göra om det igen.

Hur de gjorde när jag inte såg de vet jag dock inte. Inte mer än att de kom till mig när de hittat skadade småfåglar och fågelungar som ramlat ur boet efter att jag "beslagtagit" en urramlad fågelunge de lekte med…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Girlie
0

#20: Precis! När några ungar kastade sten på våran hund när han låg i bakluckan på våran bil sa pappa helt lugnt att nästa gång ni kastar sten eller på något sätt skadar min hund kommer jag på allvar att spika upp er på garageporten. De kastade aldrig ens en blick på våran hund igen.

Bim
0

#21 HAH! Rätt å som där bajsungarna!!! :D:D:D Hejja din pappa! Krama honom från mej! :D

gulzebra
0

#21: Och vill man inte vara sådär medvetet våldsam så kan man alltid släpa hem ungarna till sina föräldrar - gör de motstånd så får de skylla sig själva om det gör ont… Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Stephanie
0

Ja, det som ger mest effekt är nog att vara sådär lugnt hotfull =P

Sarakechi
0

Jag hade inte tvekat en sekund att gå dit, suga tag i ungjävlarna å släpa hem dom i håret till föräldrarna å fråga om dom vet va sina jävla ungar pysslar med egentligen..

Fyfan.. att dom kan plåga djur så!!

[Castaway]
0

Vissa tänker inte längre än näsan räcker >_<

Senast när jag åkte hem i fredags med råttorna (i djurvagnen alltså) satt det nån helt psyko unge sätet framför mej och spelade dataspel med sina kompisar, och varje gång han förlorade satte han igång att ruska på hela sätet och banka fötterna det hårdaste han kunde i golvet, det var nån stackars hund som vart helt vettskrämd varje gång och mina råttor var också attans skeptiska >_< Till slut fick jag nog och röt till åt ungjäveln, som ändå var sisådär 14 år. Jag talade om för honom att alla nog förstod att han hade damp vid det här laget, men att det inte fanns någon anledning att banka sönder golvet för det. Och oj så tyst och lugn han blev.. ;)

Förresten vet jag att damp inte precis gör så man blir dum i huvudet som han, utan det bara flög ur mej ;P

KickanW
0

Usch, det där har varit mitt livs jobbigaste uppdrag - Att skälla på alla dessa jävla ungar. På lågstadiet var det enda jag gjorde att skälla, skvallra och gråta på dumma klasskamrater som var elaka mot djur (allt från skalbaggar till katter).

Disciplin hjälper nog inte, det har med empati att göra. Jag tror mycket att man ser hur vuxna gör. Många karlar (främst) är väldigt nonchalanta mot djur. Sparkar löst mot katter som kommer gående osv. Barn har svårt att se var gränserna går.

Vet t.ex. en kvinna som var väldigt hårdhänt mot sina djur. Skakade på dem för att "få uppmärksamhet" t.ex. Hennes son skakade ihjäl (hua) ett marsvin. Mamman förstod ingenting och tyckte sonen var dum i huvudet… För mig är det inte alls konstigt.

Lollo86
0

usch så hemska människor kan vara :(

En väninna till min mamma berättade att hon har en granne som ogillar katter. .varje gång hennes (vänninans) katter springer på deras tomt så försöker hon skrämma iväg dom.. men hennes make brukar alltid klappa dom och det är väl inte så konstigt att katterna blir förvirrade då? men iallafall här om dagen så kastade kärringen en stor sten efter katten.. JÄVLAR va förbannad hon väninnan blev på henne. skällde ut henne som fan!

usch jag hade blivit så arg om jag sett någon göra så mot en katt :(  fan kan ju ta död på katten ju..