Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 487 ggr
idaleck
0

OT dragen pistol

Om 50 minuter börjar jag jobba, och jag fick just veta att nån har dragit pistol och slagit ner någon på preem här i norrtälje. Fy fan vad jag inte alls har lust att jobba nu!! Jag är skitnervös och inte alls snart-ska-jag-bli-polis-kaxig. Fy fan. Och jag vet ingenting mer heller, om de fått tag i snubben eller inte. Jag hoppas verkligen de fått tag i honom…Snacka om att det blir nattlucka inatt. Inte en enda kotte kommer få komma in, inte ens stammisar. Bara polisen och väktare. Usch..jag vill inte ! :S

Kirameki
0

Vart jobbar du? :O

cosmonita
0

Ta det lugnt och följ bara de instruktioner du fått på ditt jobb.

SweGizmo
0

uch:s vad jobbigt.kan tänka mej att du är lite nervös nu då.

Min blogg: SweGizmo.se

idaleck
0

Statoil…wish me luck. nu bär det av :S

Tramsa
0

Det är så jäkla obehagligt.. Kram på dej!

lindapluttanbusan
0

usch vad hemskt det låter.. men jag tror att det kommer att gå bra.. om ngon försöker råna dig.. ge dom bara pengarna omedelbart.. det fick jag lära mig.. men jag håller tummarna..

idaleck
0

Vilken natt!

Det var tydligen ett riktigt rån på Preem, men ett ganska misslyckat sådant. Killen hade sprungit in, maskerad, hoppat över disken och puttat bort tjejen som stod i kassan. Sen hade han börjat rota i kassalådan varpå tjejen ger sig på honom och försöker slå ner honom (!). Sen kom även han som äger macken ut och började slåss även han. Bl.a. med en sopkvast. Killen drog vapen (luftpistol som "tur" var) men tjejen lyckades ta av honom den. Sen slogs dom ett tag men till slut kom killen loss, sprutade ner personalen med pepparspray och flydde - på cykel.

Sen har vi dom duktiga poliserna i roslagen. Dom kände igen boven från övervakningskameran och kunde gripa honom i hemmet! Helt suveränt.

Det kändes lite jobbigt att stå där själv på macken innan jag fick veta att han var gripen. Visst, chansen att nåt skulle hända var ju såklart minimal - men ändå! Det som stör mig så fruktansvärt mycket är alla människor som blir sura/arga på att de får handla genom nattlucka! Ska det var så himla svårt att fatta varför man som ensam tjej på en bensinstation mitt i natten väljer att inte släppa in folk?! Jag förstår faktiskt inte hur folk tänker. Jag satsar stenhårt på att inte bli rånad. Nattlucka forever!

Falurven
0

Tuff brud ;) Att hoppa på honom :D

Mvh Nathalie

idaleck
0

#8 Dumdristigt snarare. :P

Bim
0

haha, vad bra att det gick bra! Lycka till på jobbet framöver!

Grodan
0

tycker också det var tufft… jag skulle nog bara pissat på mig lite sådär i smyg…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UpptagetNamn
0

vad är nattlucka Generad?

Grodan
0

när man bara får handla på macken genom en fönsterlucka (där kassörskan står), dvs inte gå in i affären - eftersom luckan används på natten så kallas det nattlucka… kan säga att det är SKITDRYGT när man vill ha lösgodis!!! GRRRR

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bim
0

#13 grodan.. du ä ganska så godissugen hela tiden va? x)