Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 612 ggr
ladysurprise
0

17 fina ungar blev de =D

Kållat igenom dom nu alla 17 ungarna alla hade ätit o varkade må bra änså länge.. Mamman boade som atans o ficksade o donade där ine inan jag tog ut henne.. Hittar tyvär inte usb sladen så jag kan inte föra över bilderna jag tog =(.. Men lägger in så fort jag hittat den =)

KickanW
0

Åh vad skönt. Grattis! Dags att börja leta köpare då :)

veronica74
0

Grattis!

Jag är kanske intresserad av en hona om de inte är tingade redan?

niffen
0

Gud så roligt! Bra att mamman är engegerad också!   :)

hus-musen
0

grattis!! hoppas det går bra med de små liven:)

Qui dormit, non peccat

Zenriette
0

tillykke med dem

hus-musen
0

vad blir de för färger förresten? eller ja vilka har mamma o pappa dåGlad kanske lite för tidigt att fråga färg på ungarna=)

Qui dormit, non peccat

ladysurprise
0

#1 jupp =).. vad är rimligt att ta för en råtta?

ladysurprise
0

#2 inte än ända är tingad..

ladysurprise
0

#3 hon varkar va en perfäkt mamma =)..

ladysurprise
0

#6 inte lärt mig färgerna o teknena än men jag kan läga in bilder på dom..

hus-musen
0

okej=) ja o så på småbäbisarna såklart så man blir bäbiskärSkrattande

Qui dormit, non peccat

ladysurprise
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den färgen han har på huvet har han över hela kroppen o vit på magen ^^.. Han är en mycke sosial råtta ALDRIG bitit någon därimot smakat på en när man haft yougurt på fingret ;).. Mycke lugn o snäll sträsar aldrig upp sig i onödan =).. Han är dåk bara 5 månader..

KickanW
0

#7: Det är svårt eftersom det inte är en planerad kull men minst 100:- och inte mer än 200:- hade jag nog satt… :)

ladysurprise
0

#11 har bilder på dom på kamran men hittar inte usb sladen    =(..

ladysurprise
0

#13 ok =)

ladysurprise
0

Här är en till bild på han =)

ladysurprise
0

Mamma råtta är med en mycke snäll råtta.. Mycke nyfiken av sig o under söker allt hon får för sig.. har man henne i knät så får man varkligen hålla kåll=) så hon inte helt plötsligt är borta.. Hehe.. Hon varkar va en väldigt fin mamma med.. Har aldrig bitit förutom nu när hon hade bäbisar..

hus-musen
0

hihi sööting.. ja synd att de blev en tjuvparning med så unga! men sånt händer..

ja 100-150kr låter rimligt eftersom det är en tjuvparning med så unga föräldrar.. 200 blir för mycket tycker jag.. men huvudsaken är att du hittar bra och trygga hem till dem iafGlad

Qui dormit, non peccat

ladysurprise
0

mamma råtta har sama färg som pappa råtta fast bara en lite tjock rand på ryggen o rästen vit =)..

Vilken färg är de dom har :S?

ladysurprise
0

mamma råtta är 5 månader =)

ladysurprise
0

#18 ja de var synd.. Hoppas att pappans temprament håller i sig.. han är värkligen en super mysig råtta

KickanW
0

Hur vet du vem pappan är? Brorsan hade väl släppt ut flera råttor eller minns jag helt fel då?

hus-musen
0

mamman är nog black(?) hooded tror jag, det är svårt att se färgen.. pappan ser brunaktig ut på kortet så där törs jag inte säga nått.. men de finns säkert andra som vet!! kanske agouti förresten?? (min skärm är inte den allra bästa)

Qui dormit, non peccat

Girlie
0

#19: Pappan ser ut som Agouti European Berkshire och mamman ser ut som Black Hooded utifrån bilderna.

ladysurprise
0

#22 joo just de han hade jag glömt bort om man får va så hämsk o säja så.. De är bara att hålla tumarna.. Den ena är ju avliva o de var han hon fick in först.. sa till mamma att de var viktigast att hon fivk in han först just för att minsa risken att få kull efter han.. Men kan ju inte va säker

hus-musen
0

#24 aha han är agouti alltså!! inte bara jag som ser fel=)

Qui dormit, non peccat

ladysurprise
0

Vad för info ska finas i annonsen?

hus-musen
0
  • födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)

SAMT annonsen skall vara LÅST!!!

Qui dormit, non peccat

Bim
0

nääj, vad gulligt att det ordnade sig! Wiihoo! :D Hoppas alla ungar mår bra! Good luck!