Kinesiska horoskop
För den som tycker att det är roligt med horoskop kan man under länken nedan hitta en beskrivning är hur man är som person om man är född i råttans år.
Råttans år under 1900-talet:
February 19 1996 ~ February 6 1997 : Fire Rat
February 2 1984 ~ February 19 1985 : Wood Rat
February 15 1972 ~ February 2 1973 : Water Rat
January 28 1960 ~ February 14 1961 : Metal Rat
February 10 1948 ~ January 28 1949 : Earth Rat
January 24 1936 ~ February 10 1937 : Fire Rat
February 5 1924 ~ January 24 1925 : Wood Rat
February 18 1912 ~ February 5 1913 : Water Rat
January 31 1900 ~ February 18 1901 : Metal Rat
Några berömda råttor: Platon, Tolstoj, Shakespeare, Mozart, Washington, Truman Capote.
Har vi några råttor här inne på Råttor iFokus?

// staffan
Äh, jag är kanin ju! Men jag är lika glad för det
En Fire rabbit, närmare bestämt, enligt den sidan.

Undrar vad jag är..jag vill gärna vara häst..född april -80..utan axelvaddar dock..men gärna rosa läppstift..och pums..(utan strumpor i..)

-Men herregud ..det e ju jag som e den lilla apan ju..vad självklart..och lite läskigt..hmmmm inte för att låta självsäker men….Tack Staffan för länken./apan
Om jag förstått det rätt är jag född i hästens år, alltså 1990 och jag är då en Metal Horse.
Då är man ju alltså 90-talare. :P Född den 11 maj på det fina 90-talet.
Jag är tydligen en Wood Rat 

Man undrar vad innebär att vara just "Wood"… :)

Är tyvärr ingen råtta, utan hund (water dog) och det är just hundens år i år. ^^

Jag är en metalltupp..
"Tuppen är den mest egensinniga av zodiakens alla djur. De är fulla med ideal och romantiska drömmar. De är färgrika och attraktiva, De är ofta stolta över sig själva. Tuppar är välordnade, precisa och deras skarpa ögon ser de fina detaljerna i saker och ting. De är perfektionister och lämnar inget utrymme för mänskliga misstag. För en tupp är ett problem bara en utmaning. De har en stor förkärlek för att starta debatter eller Kontroverser. Tuppar är vältaliga och skriver bra. De har en stor allmän kännedom om saker och ting och gillar att konversera. Ifall du utmanar dem måste du vara förberedd på en lång debatt. Även om de vet med sig att de har fel så försöker de att vinna. De har svårt för att erkänna att de med kan ha fel.
Tuppar kan vara mycket direkta och brutala. Deras sätt gör dem till dåliga diplomater. De säger vad de tycker utan hänsyn till andras känslor. Varför skulle andra bli upprörda för? Jag har ju rätt!
Tuppar hanterar pengar bra och deras budgetar brukar vara mycket bra. De kan även vara mycket generösa. Trots detta håller de hårt i börsen då de vill ha ordning på både sin egen ekonomi och din. Om du har problem rycker tuppen ut och hjälper dig, även om du inte vill det. Tuppar är noga med hur de spenderar sin tid. Om du tycker att du får för lite tid av dem är det för att de anser att du inte behöver mer!
Tuppar är ambitiösa och försöker hela tiden nå nya höjder. De har en djup passion för deras yrkesval och är väldigt kreativa där. De är kompetenta nog att sköta deras arbete väl. När de har bestämt sig lämnar de ingen sten orörd. De försöker allt för att få det att fungera. Tuppar måste lära sig att saker ibland kan ta tid. De är inte särskilt tålmodiga. Oavsett hur kompetenta de är kan de inte ändra hela världen för att få den att passa in i deras värld.
Underskatta aldrig en tupp. De kan göra alla förvånade. De ändrar inte sina ståndpunkter om så hela världen tycker att de har fel! De är så fast beslutna att få sina planer att fungera att de oftast fungerar just därför. På grund av tuppens många starka sidor och deras egna sätt når de ofta stor framgång!
jag är en water pig *s* men jag tyckte inte såå värst mkt stämde in på mig där ;)

Själv råkar jag vara född i Tigerns år, 1974…
Hoppas att något stämmer, för det låter ganska bra…:
Tigrar är rebeller. De är både färgstarka och oberäkneliga Deras energi och livs kärlek är stimulerande. De älskar att befinna sig i centrum och blir sällan osedda. Tigrar är otåliga och letar alltid efter action. De talar fritt ut hjärtat när de är upprörda och är misstrogna av sin natur.
Trots sitt temperament är de kärleksfulla och tillitsfulla. De har även en stor portion humor. De gillar människor, att bli involverade och är dedikerade till nödhjälp. De letar efter äventyr och i vissa delar av deras liv kommer de att bli rebeller. De påtalar gärna samhällets fel och brister för andra. De stöder protester. Även personer som inte samtycker med en tigers ståndpunkt gillar tigerns sätt att ta en ståndpunkt.
När en tiger är skadad eller ledsen vill den ha 100% support från sina nära. Logik tilltalar dem inte. De vill bli tröstade. De lyssnar väldigt noga på vad du säger till dem men sedan gör de vad de själva vill. De ger aldrig upp!
De kan alltid starta om från början igen.
Människor som är födda under tigerns år har ett super ego. Försök att inte skada deras känslor. De kommer troligen aldrig att förlåta dig. De är romantiska, passionerade, och lekfulla. De är även extremt svartsjuka och vill äga sin älskade. Ifall de inte lär sig att tygla sina känslor kan de få svåra problem. De älskar livet och vill leva det fullt ut. Mycket av det de gör är baserat på känslor. Tigrar ger sig in i nya saker med stor optimism. De är väldigt generösa när du har behagat dem. De är bra värdar och ser till att du blir väl omhändertagen. De är intensiva till sättet och de har en förmåga att inspirera andra på grund av sitt sätt.

o jag är född i ormens år.
Jag är en fire tiger!
//frida

#11 Oj Staffan du låter odrägligare änn vad du e i verkligheten ju;)
jag var visst en hare. faan ja som hoppades på råtta endå..

Oh. Jag är en wood rat :)
Jag är en metal horse