Akut läge
Jag har en mamma och hennes 9 bebisar som jag fick ta hand om lite akut.
Ungarna ska vara en månad gammla men är ganska små för sin ålder om jag förstått de rätt.
Dom har tydligeni nte haft full tillgång till mamman utan hon har blivit in oc utsläppt lite då och då till sina ungar.
Jag kan inte ha dom. tog dom bara för att dom skulle komma där ifrån. Så nu undrar jag om någon är intreserad att ta hand om denna söta familj.
Jag bor i kalmar län och de är tyvärr akut.
messa mig gärna snarast. tyvärr har dom bara en pytteliten bur också så dom har inget utrymme som dom behöver.
Skulle lätt, bara jag bodde närmare :/
Mvh Nathalie

Om bebisarna är en månad gamla är det läge att separera hanar och honor!
Gör det först, sen kontaktar du råtthjälpen och ser om de har något jourhem som kan ställa upp.

Om transport finns uppåt Stockholm så kan ev. jag ta dom…lite beroende på vilka andra alternativ som finns.
Om de verkligen är en månad kan du börja med en annons på nätet kanske?
Kan du se skillnad på hanar och honor? Det kan bli svårt att hitta nya hem till hanarna..håller tummarna för att det är flest honor.
vart bor du då?
ska kolla läget tack.
Är det mamman och ungarna eller bara ungarna?
Jag bor ju i växjö och det är ju inte sårskilt långt. Vad är det för hona, vad kommer hon ifrån? Vad är det för ungar?
Tips: försök att få upp ungarna till Stora Vår på lördag - de kommer garanterat att bli sålda till bra hem.
Kanske åker någon från Kalmar län upp till Stora vår o kan hämta rådisarna hos dig?