Vad gör man om hon föder tidigare?
Sat o fundera nu på vad man ska göra om hon föder tidigare än den dagen man har räknat ut?

Din hona bör (om hon är dräktig) varit dräktig i 23 dagar, normalt är råttor dräktiga mellan 21-25 dagar så du behöver inte oroa dig att hon föder för tidigt.

Hmm Vad ska du göra?? Stoppa tillbaks dom eller?
Annars: Mata mamman
Du kan väl inte göra annat eller??
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#2 Tror hon mer var orolig över om hon behövde ta dom till veterinär eller liknande.

Finns inte så mycke du kan göra….mamman sköter det….e dom förtidigt födda så klarar sig kanske inte alla men de e sånt som sker…..har honan svårt vid förlossningen då ska du ju ta kontakt me vetrinär…..ananrs tro ja inte de finns så mycke du kan göra….dom är så små å honan blir bara mer stressad å störd i sitt arbete å ta hand om dem om man e där å leker extra mamma……
du kanske inte ens hinner märka om att de är några ungar som dött me tanke på att mamman kan äta upp de ungar som är döfödda…..
#3 precis.. Nu när jag tydligen snart ska få min första kull så började jag fundera över vad man kan göra om en råtta skulle födda förtidigt eller för sent..
Jag säger lycka till! Jag tror att allt går bra, det är ju oftare det går bra än tvärt om, ingen fara! Ora dig inte :)
Vi på RiF finns här för dig ;)
#2 haha