OT Festivaler
Är det någon här som gillar att gå på festivaler? isåfall vilka festivalen gillar ni?
själv är jag bra sugen att dra till Wacken, i tyskland, sommar! så jävla stort och så är det så bra band som kommer dit :D

Jag har bara varit på en festival. Då va ja på Augustibuller -05 assjysst!
Jag har också varit sugen på wacken..
idag finns tokmånga festivaler… jag gillar nog festival med mer inriktning på hobby, spel, lek eller dans som inte är ett jippo och inte massa fylla… små härliga technofestivaler kan va riktigt mysigt, för stor festival o jag känner mig bortkommen…
#1 jag var vid wacken 2006 å den festivalen är verkligen sjuukt stor! nästan för stor tycker jag. men dom har sån mysig och bra marknad att gå i där. och såklart så är det mycket bra band där :D Förutom Niefelheim då ;DDD haha shit jag säger då det.
#2 jo det är väldigt mycket fylla på festivaler.. det är lite drygt faktiskt. jag åker mest till sånt för att se band och inte bara för att supa. det är såklart gott å ta sig några öl å så. men det är inte alls därför som jag åker dit. men tyvärr är det många som gör det :S
Jag brukar alltid dra till Urkult =) Urkult är kärlek!
#5 vad är det för festival? lät intressant
Wacken skulle jag med vilja åka till..
Peace & Love är väl den festival jag annars åker till i sommar, för att den är närmast och det är den enda festivalen dit folk jag känner ska åka.. :P
#7 åh peace and love är också kul! vill dit i år för W.A.S.P ska ju dit :D
festival och festival…
ingen sommar utan trolltyg
≧◔◡◔≦

Var på Peace and Love i fjol! Grymt kul :P Vill dit i år igen :D..
#9 vad är trolltyg? är inte det en film? ;D

Var på Arvika o P&L förra året. I år blir det Metaltown och om pengarna räcker West coast riot
ah metaltown. såg nu att det kommer ju ett par bra band dit också
#11 skogstramp, eller utomhus-rejv för den oinbitne ;)
men namnet kommer säkerligen ifrån tv-serien ;)
≧◔◡◔≦
Peace & Love är det enda jag varit på. Det var kul och väl värt pengarna tidigare, men nu skulle det inte falla mig in att gå dit. För mycket pengar för min smak, finns vettigare saker att lägga de på än 3 dagars bakfylla liksom.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#5 ja urkult är gött :)
Vilka band kommer till Wacken? :D
Alla festivaler är för dyra för mej >< Men har sökt jobb som funktionär på P&L, då får man gratis festivalpass (; Så jag hoppas på det (Y)
#15: Sen behöver ju inte festivaler nödvändigtvis leda till bakfylla… Jag brukar lyssna på musiken.
#17 http://www.wacken.com/se/woa2008/main-bands/billing-2008/
där har du banden som kommer till wacken =) dock är biljetterna slutsålda :( kasst som fan!
Kan hända att det blir Magic Circle Festival istället då. kommer så extremt bra band dit också!
Ooooh, JAG VILL OCKSÅ! >_<
Jag klarar inga storafestivaler. Som dom trence festerna i Amsterdamarenan; 40000 deltatagare.
Men jag hade velt gå. Kanske en dag då jag är mer modig ;:)
#18: Det var menat som ett skämt ;) Att det inte behöver leda till bakfylla är jag väl medveten om, brukar aldrig dricka så pass att jag får det själv :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#20 ja visst blir man bra sugen :S
Pridefestivalen 2008 - här kommer jag
/Karoline.
Jag ska till arvika i år, men de e för dom har bra musk i år, enligt mig.
Har varit på roskilde, arvika och mera luna(tyskland). Mera luna var nog bäst som festival, tyskarna är otroligt rena, sen såg man svenskarnas tält haha skit överallt xP
#25 haha ja visst är tyskar bättre :D älskar att vara på festivaler i tyskland. folket är ju helt underbara också :D
#26 ja de va enorm skillnad på festival i tyskland och festival i sverige, och sen kostar de ju inte så mkt mer att va på festival där än här i sverige:S
SJälv önskar jag att jag hade haft råd med WGT i år, men de får väl bli nästa år=)
urkult vill jag med testa på. annars summerjam i köln, men det man man väl bara drömma om :(
#27 ja verkligen!
nä det är ju mycket billigare att dra på festival i nåt annat land. fan sverige är ju svindyrt.. ta bara swedenrock.. kostar väl 2000 bara för festivalbiljetten. sen ska dom ju ha typ 240 spänn för campingen också. och från mig så kostar buss ca 700 kr. så ska man ha mat å alkohol. blir inte billigt direkt :S swedenrock håller på att bli en jäkla svenssonfestival tråkigt nog..
# ja:/ de är skitdåligt>_< Tycker alla svenska festivaler bara blir sämre o sämre:/
Mera Luna kostade typ 850 för biljett och 995:- för resan så de blev ju billigare än vad de skulle varit i sverige. Plus att man kan passa på att köpa hem ngt flak öl eller cider billigt:P
Eller ja, arvika går väl ung på den kostnaden, men inte resterande festivalerna:/
#30 ja verkligen! dom hade ju gates of metal förut som var helt okej i pris, ca 500 kr. då avr det iofs bara en eller två dagar men vadå.. det är ju helt okej tycker jag! svinbra band kom det dit också.
vad är Luna för festival??
haha ja precis det är ju bra mycket bättre! men så är det ju roligare så också att åka till tyskland än sverige =)
vad kostar arvika då?
peace and love är också rätt dyr har jag för mig.. fan va drygt att det ska bli så :S man kanske får ta å flytta ner till tyskland :D
# 31
mera luna:
http://www.festivalbussen.com/event.aspx?EventTypeID=1&sort=&EventID=61
arvika kostar 815:- de e trew dagar och med camping. men de e mest för dom som gillar synth. De hade mer blandat innan..:/ förra året var där i princip bara synthpop>_<
500kr e lagom:D
#32 åh vilken tur att det inte var nå band som jag ville se där haha! har inte råd (eller tid) att åka på många festivaler ju ;P jobbigt när det ska vara så mycket bra band hå man inte kan dra dit ju
okej men det var ju inte så farligt då om man dras till sån musik ju. helt okej pris för min del om jag hade gillat banden :D
ja 500 kr är ett jättebra pris tycker jag :D kan itne alla festivaler ligga däromkring :S
#32 hehe, jo. =P de finns typ bara en festival max om året som har så pass många band som jag lyssnar på så att de e värt att åka dit:P
är typ bara synth och goth som gäller för min del så:D
ja de e lagom^_^ eller 5-800kr e ok, sen blir de för mkt:/
#34 ja men det är ju skitbra då när man gillar banden ju =) kasst att åka på festivaler bara för att supa ju. skulle jag aldrig kunna göra.
ja precis! det är en kanonpris! magic circle festival kostar 800 kr å dit kommer det sååååå bra band :D så det är LÄTT värt 800 kr. så är det i tyskland ockås hihi
#31: Peace & Love är snordyrt ja… Har typ chockhöjts de senaste åren O.o För bara 3 år sen kom man in alla dagar för runt 8-900 kr har jag för mig… 5 år sen fick man punga ut typ 3-400 för alla dagar…
Den chockhöjningen ihop med scenerna gör det ju bara ännu mindre värt det också. Palla betala så mycket om det mesta man vill se är inne på Bolanche eller S2 och så blir det fullt liksom >.>
Förra året var det visst hål i staketet också så man kunde glatt stå utanför och kolla på Alice Cooper helt gratis. Mamma var där med sin brukare, fan vad förbannad jag blev när hon berättade om hålet efteråt och inte ens hade skickat ett ynkligt sms så jag kunde gå dit… x)

just nu spars de pengar så ja kan åka på Full moon i sommar…
#37 det hade varit en dröm :P
≧◔◡◔≦
#37 oj vad är det för festival? är det inga band som kommer dit? kollade in snabbt på hemsidan
#39 Nej det är inga band, det är DJ:s
≧◔◡◔≦
#40 ahaa okej! så vad är det för kul med att vara där då alltså? tänkte djs finns det väl lite överallt på krogar å sånt :D
#41 detta är DJ:s som kan mixa, och extremt skön musik + sköna människor som knappast går att hitta på en vanlig utekrog,
≧◔◡◔≦
#42 aha okej! ja men då kan det säkert vara kul :D

När ni ser två lustiga små figurer som lullar runt å ögonen går i kors på under Urkult kan ni hälsa.. För d borde va ja å Dorkey 
Åh, jag vill gå på Where the action is i juni.. attans att det ska passa så dumt med folks andra sommarsysselsättningar. ;(

I år blir det Metaltown med bror och sambon. Var där ena dagen förra året med! :)
jag har varit på Rassle en gång och hultsfred två år, men de får räcka för min del. kanske om nåt superband kommer och jag bara e där en kväll, får se. Har ju så nära till Hultsfredsfestivalen, bor 2,5 mil därifrån sen har jag en kompis som nästan bor på festivalområdet om man skulle vilja sova i en riktig säng. Jag tycker inte att kottar är särskilt bekvämt XD

Jag är festivalfrälst. Har varit på hultsfred 2 gånger, p&l 1 gång, arvika 5 gånger. I år blir det P&L och arvika igen :) Ligga i lera på en stinkande camping <3

Jag vill med på PRIDE….

Ska till P&L iår ^^ Biljetterna har kommit, om 1månad o 1vecka drar jag ;D
oh oh oh massa skoj ska det bliiii! Magic Circle Festaval HERE I COOOME!!