oerfaren råttälskare
Hej alla här på Råttor i fokus. Det är första gången jag är här och efter att ha sett bilder och diskutioner kring era råttor och så, så vill jag bara ha en råtta ännu mer^^ Längtar så på att få skaffa en sådan sötsak själv.
Har ni några tips till mig som oerfaren råttälskare?
Som t.ex. burutseende, vad man ska tänka på rent allmänt samt om man ska gå ut med dom. Låt tangentbordet brinna av knapptryckningar, jag vill veta allt^^
Blesses and kisses <3
Du skriver en råtta, vill verkligen stryka under att råttor är flockdjur och skall vara minst två.
Rekomenderar att du läser "artiklarna på den här sidan, dom besvarar mycket av dina frågor.
≧◔◡◔≦

Ett bra tips till dig är att läsa under alla artiklarna här på sajten. Vill du kan du även ställa frågor till mig privat så svarar jag så fort jag kan. Men ja, artiklarna är bra, sök även med sökfunktionen på bur tex, där finns mycket bilder på olika burar och inspiration till sin egen bur osv. =)
Kul att du blivit intresserad av råttor! =)
Leta gärna upp en bra uppfödare här inne för att få bra förstaråttor!
Tja först och främst ska du nog köpa två sådana sötnosar av samma kön eftersom dom mår psykiskt dåligt av att vara ensamma.
Buren ska vara hög så att dom kan klättra och du kan gå in på www.ratpower.se
För att se om buren du tänkt dig är tillräckligt stor. Hellre för stor bur än för liten.
Om du ska gå ut med dom så är ju sele att föredra framför en rymning… :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det är sommar och alla åker på semester. Djurvakt är ett bra ting ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#1 + #2 ni har så rätt så ang antalet råttor, självklart ska jag köpa två på en gång^^ vill ju att dom ska trivas.
Håller på att kolla runt för fulla muggar, suger åt mig all info som en svamp. hehe.
Har funderat etta på att skaffa, då jag blev förälskad i en råtta som en kompis till mig hade.
Kram

Jag bor i Karlstad och har 3 råttflickor du gärna får komma och hälsa på om du skulle vilja :)

#6 underbart att veta att det bor någon nära mig^^ kanske du har nått tips på någon uppfödare häromkring?

Dessvärre inte… jag känner bara till en, och såvitt jag vet har hon ingen planerad kull på gång. Jag har hämtat mina bebisar i göteborg, och om några veckor åker jag till norrköping för att hämta en till… vi i värmland har alldeles för få råttfantaster :)

enligt vad har jag funnit ut genom att kolla efter uppfödare i värmland så håller jag med dig till punkt och pricka i din sista mening Kirameki.
#4 jättebra tips!
sätt ut en annons om att du kan vara råttvakt i sommar…
fast givetvis inte utan att ha frågat sönder oss innan så du vet allt…
Som djurvakt så har man ju en chans att testa råttor innan man köper egna. Vissa söker under några dagar fram till en hel sommar.
Bara läsa på det man hittar, kolla upp vetten och göra nån form av avtal med ägaren. Om man nu ska vara så petig ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

tack för tipset^^
Jag föder upp i Växjö, Småland. Jag ska ha en kull i juli. Ungarna kommer att vara leveransklara i augusti. Jag väntar mig varigated främst.