Min lilla Timo...
Känner bara att jag vill skriva av mig lite…
Jag tror att min lilla Timo är på väg att somna in…han är ännu bara 1,5 år…han är min första råtta…
Jag tog ut honom imorse och han, som alltid brukar kämpa emot, bara lät sig bli upptagen i min famn. Han brukar verkligen inte sitta stilla men nu bara satt han där…jag la in honom igen och han har bara legat mitt på burgolvet hela dagen.
Han har inte ätit något av sin mat, inte ens den paprikabiten jag la in hos honom…han har inte heller druckit något sen igår natt…
Så nu väntar jag bara på att han ska ta sitt sista andetag…
Om ni orkar får ni gärna skänka en liten tanke till honom!
Hoppas det inte blir fel att skriva nåt sånt här här på RiF…
Kram på er alla! /Miranda
Har du ringt till någon veterinär? Han är ju inte så fasligt gammal ändå. Han kanske har för långa tänder så han inte kan äta? Eller något annat. Tycker du borde låta någon titta på honom innan du bara ger upp sådär!
Jag tycker det låter som om han är sjuk, kanske ska testa att ringa en veterinär?
#1 Jo, jag bad faktiskt min lärare i djursjukvård att kolla på han igår pga några småsår och för att han såg lite hängig ut redan då, och hon hittade inga fel. Såren var nog orsakade av hans burkompis, så dem fick jag sära på…och jag har faktiskt kollat tänderna själv, jag går ju andra året djurvård på gymnasiet, så att sånt har jag lärt mig i skolan.
Tack för omtanken och tipset dock! 
#2 Hänvisar till #3
Jag ska kanske ringa veterinären oxå, jag får se hur jag gör…jag litar på att min lärare vet vad hon gör.
Hoppas det går bra med lilla råttan ändå :/