Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1034 ggr
Mimus
0

Skalbaggar i skafferiet

Suck..Skulle ge ratzen välling å upptäckte typ tusen skalbaggar i pulvret.. Ngn som vet hur man blir av med skalbaggar i skafferiet??? PANIKKK.. Blir så jävla äkklad så vill ju inte äta nått när ja vet d där..Fjantig ja vet :P..

Psykbollen
0

Isch -.-'' *hatakryp* Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, har ingen direkt erfarenhet av skalbaggar i skafferier. Vilket jag är väldigt glad för… O.o

Mymlan
0

Jag som har kvarnmott så får man slänga det mesta. Foder in i frysen i 1 vecka..

Släng, rengör, rengör..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

TienMu
0

ja släng släng…..sanera……iiii…läskigt!!!!  BUGS!!!!

Jag skulle slänga allt göra rent å köpa nytt! hrmm….man kanske måste lägga ut nå insektsdödande åxå så de inte kommer tebax…..de lägger ju säkert ägg de satarna…..

Mymlan
0

Ska du anv spray som radar tänk på spraya in i springor de kryper in överallt.. De är där det finns mat, bakom spisen, skafferi..

Mischa
0

Plocka ut allt, städa och sanera med lämpligt medel (in i minsta vrå) och låte det stå ett bra tag innan du ställer mat där igen.

≧◔◡◔≦

meilin
0

Men fy så äckligt!

Tezz
0

Om skalbaggarna kommer ifrån Vällingpaketet så skulle jag ringa till de som tillverkar vällingen och klaga!

Mimus
0

Men vällingen va öppen så de har nog kmit dit senare

Mymlan
0

#8 Jag har fått skalbaggar med djurfoder jag köpt, de är små små svarta med i mina ögon liknar en snabel som huvud, snytbaggar kallar jag dem för, de heter säkert nå annat..

Har du nyligen tagit hem nå djurfoder?

Kleverin
0

usch, ohyra.. vi har fått det två gånger i två olika lägenheter, båda gångeran var anticimex det enda alternativet. men bra om du kan ha husdjur någon annanstans i ett dygn, alternativt på toalätten så de inte andas in deras gifter.. de berättar hur du gör. gå in på deras hemsida förresten, där kan du se vilka djur du har och så har de tips om hur man blir av med dem har jag för mig.

Ninja
0

Mjölbaggar kanske? *ryys*

Mimus
0

Vi har leta "Lr okej, ja tvinga smabon att leta" igenom skafferiet å göra allt tätt och tydligen var d bara i vällingen de var.. Trots att den var öppen å så funderar ja lite på om d var så att d var ägg i som sedan kläckts eftersom det BARA var där i.."Hopefully"

Bim
0

Blääääää, vad snusk! :O

Mischa
0

Troligtvis var det mjölbaggar, är det hundtugg och likanande är det snarare fläskänger det handlar om.

≧◔◡◔≦

Nisses
0

Jag har haft mjölbaggar.. vi slängde allt som stod utan extra plastpåse runt, dammsög och körde med en kniv i alla springor för att få upp ev. smitare. Jag trodde inte att dom gillade okokt pasta men där hittade vi med…*ryser* Nu för tiden är ALLT i plastpåsar med knipsare för öppningen:P

Ladyinred
0

De där med radar har jag en dålig erfarenhet av. De va när jag sov över hoss mammas gubbe. De har en kohage på andra sidan tomten. Behöver jag tala om att de e mycket flugor överallt då? :P På natten när jag hade somnat skulle alla flugorna oxå sova…. i mitt ansikte av nån anledning. När jag hade tillbringat några hopplösa timmar med att försöka fäckta bort alla dessa biljarder flugor så tröttnade jag. Gick upp och hämtade flaskan med radar och sprutade ner hela soffan. Sen trodde jag att jag kunde somna. Men radar e väldigt effektivt, jag kunde inte heller andas XD Så de blev till att sitta uppe några timmar tills det lagt sig…