Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 3072 ggr
idaleck
0

Poilshögskolan! nu gäller det!!

Yesss… Imorgon bär det av till Täby och Pliktvärket!
Jag är skapligt nervös eftersom detta är de sista slutgiltiga testerna. I två hela dagar ska det hålla på! Man ska grillas av både psykolog och polis, göra ett begåvningstest, mäta muskelmassa, skriva uppsats… m.m. Jag är SJUKT nervös!!! Hemlis

Bullerbytjejen
0

ÅÅÅÅH shit va roligt !!!!

idaleck
0

snarare shit var nervöst!!! :P

Emmell
0

Håller tummarna!! :D förstår att du är nervös!! ;D

Hade egentligen tänkt söka in jag med, fast nu till hösten, men jag orkar inte med att ta studielån, så det blev inget med den saken…

idaleck
0

#3 tack :D

Hihi jag har en sambo jag tänker leva på under studietiden om jag kommer in;) har redan ett års studielån och vill inte ha fler :P

Babbett
0

Lycka till!!

Blir kul att se dig på utställningen lördag…du lär ju vara rätt slut! Och glad…för att du klarade det!!

idaleck
0

#5 Eller helt knäckt ;)

Bim
0

lycka till och berätta hur det går sen! :D

Ninja
0

Spännande, lycka till! Håller tummarna!

niffen
0

Lycka till! Jag håller tummar och tår här hemma åt dig! :D

idaleck
0

Tack alla ! :D Jag lovar att avlägga första rapport imorgon kväll =D

Tramsa
0

Lyckospark i rumpan!

cosmonita
0

Lycka till! Du klarar det!

RatLover
0

Lycka till! Det kommer gå jättebra, annars får du sparka mig i rumpan! :D

[Castaway]
0

HEJA! :D

idaleck
0

En supertrött Ida sitter just nu och äter frukost. Har assvårt att sova kvällen innan sånna här viktiga händelser men jag hoppas på att sova lite i bussen åtminstone..

Tack för sparkar och hållna tummar, I WONT'T LET YOU DOWN! Kyss

(Hoppas jag…)

LeTigre
0

*håller tummarna* Skrattande

Stephanie
0

Håller tummarna för dig nu! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mimus
0

Kom IGEN nu.. Ja hejjar på dej, ända tills du tar mej för ngt :P

Bim
0

kom ån! jo kan do it!

hur hare gått??

KickanW
0

"I två hela dagar ska det hålla på!"

Bim
0

hehehe.. jahopp.. väntarväntar.. :/

idaleck
0

Rapport dag ett

Kom fram till Näsby Slott 07.30. Hade ingen som helst aning om vart jag skulle men följde strömmen vilket visade sig vara ett smart drag.

08.30 fick vi information av två störtsköna kvinnliga poliser och därefter blev vi indelade i grupper. Min grupp fick börja med läkarundersökning.

Urinprov (ok), färgseende (ok), synkoll (har ju glasögon men inga större synfel så det var helt ok), hörselkoll (lite dåligt på ett öra men inom ramen för det som är godkänt), kläm å känn av läkare (ok)

Sen kom dagen skräll:

Isokai heter den metod som mäter muskelmassa, det är samma villkor för tjejer och killar i och med att man står på en platta som styr vikten av stången, som ska lyftas från golv till haka, utifrån ens egen vikt. Man kan få 10 som mest, tjejer brukar vanligen ligga kring 2. Och guess what. Jag tog i för kung och fosterland och fick en sexa!!! Helt otroligt med tanke på att jag verkligen inte är särskillt "bitig"! Kändes sjukt bra och vad jag vet så var det ingen tjej som fick bättre under dagen :D

Efter detta var det dags för ett databaserat anlags- och begåvningstest. Ett helt vanligt iq-test alltså. Vissa saker var lätta och vissa saker skitsvåra. Medel var 5 av 9 och jag hade en stark femma så det var ju lugnt.

Sen kom det tuffa. Möte hos psykolog i en hel timme. Jag har aldrig nånsin mött en psykolog förut men den här var verkligen precis som man kan tänka sig. (no offence till allas vår tiger här!!!) Hon var lång, säkert 1,90, hade långt burrigt lockigt hår, glasögon och en sån där laserblick som såg rakt in i en. Hon ställde massa frågor och satt sen bara stilla och tittade på en medan man försökte svara så ärligt och bra som möjligt. Jag tycker att jag var helt ärlig och gav bra svar men jag har INGEN aning om hur hon uppfattade mig. Verkligen NOLL KOLL. Jag hoppas på det bästa.

Ja, det var det som hände idag. Imorgon är det grillning från två poliser som gäller och jag är sjuuuukt nervös. Många som gjorde det idag var helt knäckta efteråt för dom går tydligen väldigt hårt på. Man måste ha en vettig åsikt och vara berädd att försvara den som sjutton. Frågor som kom var typ "Du åker hem till en kvinna för att lämna dödsbud då hennes make gått bort. Kvinnan är inte hemma men kommer körandes i bil medan ni är kvar, när hon kommer ut känner du att hon luktar sprit, hur löser du situationen?" skitsvårt! Ska man sätta dit henne bara för att det är lag på det, eller ska man var snäll polis och ge henne nr till AA typ?? Ja det är typ sånt man ska ta ställning till… Och sen har en del råkat ut för att dom frågat "Det som händer i Tibet nu, skulle det kunna hända i Sverige tror du?" osv..

Gissa vad jag ska göra ikväll??! Äta kladdkaka och surfa på www.dn.se, www.svd.se osv…jihooo!

Tack för hållna tummar! Kyss

Tramsa
0

Det gick ju toppenbra idag! Yay! Håller tummarna imorgon igen!Glad

idaleck
0

Taaack! Kyss

Bullerbytjejen
0

GUUUD VA KUL…å va bra att du kunde kissa, det kan ju vara nödvändigt om man e polis :-P

Babbett
0

Bra jobbat och lycka till i morgon, det går bra!

rambodoll
0

Lycka till imorgon! Lät ju som det gick kalasbra idag =)
Häftig med polisyrket, det är något jag alltid velat bli.

Ninja
0

Lät riktigt spännande! Kul att det gick så bra!

LeTigre
0

No offence taken tjejen, glad att det gick så bra! Vad duktig du är!!

Jag är för övrigt  bara 1,74 och har spikrakt hår så jag lever inte upp till din bild av en psykolog Räcka ut tungan

RatLover
0

Det verkar ju ha gått jättebra! Hoppas det går lika bra idag!! *Håller tummarna ännu mer!*

idaleck
0

CoolSista dagen på plikverket klar!

Idag var alltså den stora intervjun. En kvinnlig och en manlig polis förhörde mig i en timme ungefär. Först pratade vi mycket om mig själv, min uppväxt, familj, fritid, förtroendeuppdrag osv. Sen frågade dom om varför jag ville bli polis och vad de får om de väljer mig. Jag tror att jag svarade ganska bra men det är otroligt svårt att sticka ut och ha en anledning eller egenskap som iiiingen annan har. Sen frågade dom vad jag läste för nåt, och som TUR var så hade jag läst på lite igår om vad som händer i världen och kunde snacka lite om Mugabe som inte vann valet i Zimbabwe och lite annat :P Och även om lite svenska nyheter.

Sen kom min enda provocerande fråga (jag är chockad att jag bara fick EN!): "Nu är det så här att jag är Sverigedemokrat och tänker kandidera till riksdagen, tycker du att det är okej?" Well, vad ska man säga? Vi lever i ett demokratiskt samhälle där man får tycka som man vill, men givetvis måste det anses som olämpligt att vara öppet sverigedemokrat om man är polischef (som han var). Jag sa ungefär som jag tyckte varpå han frågade om han isf ska bli sparkad från som polistjänst och där hade jag inget bra svar… Borde nog varit lite tydligare och sagt något i stil med att sverigedemokrat kan han ju få vara bara han håller låg profil och INTE kandiderar till någon riksdag men ja jag fick väl lite tunghäfta där :P Han frågade också om jag ansåg att det var ok isf att kollegan som var sosse demonstrerar i första maj-tåget. Och där tyckte jag det var ok så länge hon inte demonstrerade i uniform.

Ja dom frågade vad jag kände inför att bära vapen och att behöva ta till våld, "för det kommer du måsta göra förr eller senare, snarare förr".

Hmm.. ja det var nog det mesta =) Överlag kändes det som att det gick bra, de var supertrevliga båda två och vi skildes åt skrattandes så jag hoppas att dom fick en bra bild av mig! Men JISSES vad svårt det är att sälja sig själv!! goood damn!Cool

Anyway. Nu får ni hålla tummarna till mitten av maj ungefär…. för då kommer antagningsbeskeden Cool

[countess]
0

håller en tumma 2 betyder otur=)

Bim
0

YAY vad kul! :D:D:D:D GRATIIS!

idaleck
0

TackSkrattande Fast än är jag inte antagen… ;)

Bullerbytjejen
0

antagen/intagen *tihii*

Bim
0

jag vet men GRATTIS!

Bim
0

jag vet men GRATTIS!

[Castaway]
0

Håller EN tumme då ;D

cosmonita
0

Låter som att det gick jättebra!

RatLover
0

*håller KRAMPAKTIGT tummarna tills i maj ;)*

Bim
0

#40 EN tumme juee! :Ox)

idaleck
0

Neeej håll allt ni kan!! ;)

niffen
0

Jag håller alla mina femtiosju tummar jag!

Bim
0

men det betydde ju otur.. emn jag kan hålla TRE (capss… :P) tummar! det betyder TUR (CAPS! LOOOVE!!)

RatLover
0

Åsså ni två!!!! Ni kan INTE hålla en tråd till 0# xD

niffen
0

#45 Vad har jag gjort nu då? Du bara skyller på mig, alla skyller på mig….. :'(

RatLover
0

"Åsså ni två!!!!" OCH DU SKA KALLA DIG TRÅDPOLIS!? NÄ NU FASIKEN!!! Hihihihihiiiiii, stackars lilla Niffen då Gråter

idaleck
0

TVÅ tummar betydde otur om jag läste rätt ;) Alla andra då?? FörvånadFlört

Kirameki
0

Jag håller tummarna :)

Ninja
0

Ja, två tummar ska betyda otur. Det vet jag, men i tal (eller skrift) använder jag mig jämt av pluralformen, fast att jag menar singular.. vet inte varför. :P

Hoppas du blir antagen!

Muszimba
0

Jag håller mina tår för dig. Mina små mustjejer håller svansarna för dig.

idaleck
0

Åh, hållna svansar! Det måste ge massor med tur! Kyss

idaleck
0

JAG KOM IN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag repeterar:

JAG KOM IN PÅ POLISHÖGSKOLAN! JAG SKA BLI POLIS!!!!!!!

Det här känns bara SJUKT overkligt och just nu är jag så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen och jag kommer ha fet träningsverk i kinderna imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sussa08
0

GRATTIIIIIIISS!!!!!!! Kyss

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Bim
0

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATTIS!!! KULKULKUL! YAAAAAAAAAAAAAY! :D:D:D

Allamej
0

Jättegrattis!!!!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

idaleck
0

TAAACK!!!!! SkrattandeKyss

Det känns som en dröm! Som att jag bara glidit in på skolan på ett bananskal! Helt otroligt! Jag är så otroligt glad!!

[Castaway]
0

GRATTIS!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

niffen
0

Åh, grattis!  :D

Yaeko
0

GRATTIS! :DD

Yaeko
0

GRATTIS! :DD

TacoBelle
0

Wow GRATTIS!!!

idaleck
0

KyssTACK!!!!!

Lollo86
0

GRATTIS :D:D:D

SweGizmo
0

Grattis grattis:D

Min blogg: SweGizmo.se

Babbett
0

FETFETFETFETGRATTIS!!!!!!!!!!!

lindapluttanbusan
0

Grattis.. åh jag vill också men jag har inte kommit mig för att söka ännu.. shit.. hoppas verkligen att det går bra för dig.. håller mina tummar :)

Babbett
0

Sambon hälsar från toa och säger grattis!!!

lindapluttanbusan
0

Oj då.. jag såg att du hade kommit in.. då får jag verkligen gratulera.. verkligen grattis..

Tramsa
0

(lika bra att skriva här också) GRATTIS! Du kommer med största sannolikhet bli Sveriges bästa snut! :D

idaleck
0

#69 tack! :D Det är bara å söka! Man kan ha fett med tur och glida igenom alla tester på ett bananskal! ;) Trodde verkligen inte det skulle gå, men ack vad jag bedrog mig!!! :D

Och tack Babbett och Babbetts sambo :D Jag försökte få elias att fatta att en råttbebis är den perfekta grattispresenten men han fattar ju ingenting… buäää!Gråter

idaleck
0

#70, haha ja annars kan ju nån tro att du igonerar min lycka liksom! ;P Jag ska göra vad jag kan för att bli en fett bra snut! Har börjat öva replikerna "LAPD! FREEEEZE" och "you're under arrest, you motherfucker!" MoahahahahaFlört

KickanW
0

#71: Men hörrudu! Var stolt istället och insé - Du passar som polis! Du är så duktig man behöver vara, så stark, så smart! Ta åt dig av det!

idaleck
0

#73 Kyss Tack! Jag ska försöka;)

Babbett
0

#72 Jag har en lista över andra repliker du bör öva på….typ "Kan jag hjälpa dig?", "Vill du prata om det?", "Vad var klockan när du lämnade din cykel som nu är borta?", "Tänder du på alla tjejer i uniform?", "Nej, jag vill inte bryta arm med dig!" osv. :-PP

Ang. Nicodemus så stannar han nog här…tyckte det var synd han skulle sitta ensamen i bebisburen så idag fick han flytta in hos "The big guys" och de blev jätteglada över en ny, liten lekkamrat. Han smälte in direkt! Jag är så stolt över mina råttkillar!!!

idaleck
0

#75 Hahaha ja nu blir det till att plöja alla polisfilmer som finns å lära sig allt som går att lära ;)

Vad skönt att höra att Nico stannar hos dig!! Hade blivit sjukt avundsjuk på den som annars fått honom. Nu vet jag ju att han är i bra händer liksom ;D

Kleverin
0

grattis!!!! en polis som tycker om råttor i alla fall. *ler*

cosmonita
0

Stort grattis! Jag hade på känn att du skulle klara det!

idaleck
0

#77 Jag lovar dyrt o heligt att rädda alla långsvansar som hamnar på vift ;D eller ja de jag kan rädda i alla fall.. :P

#78 Tack! :D

Mimus
0

GRATTISSSSS

whorra
0

GRATTIS!!! Gud var roligt att du kom in. Vet verkligen inget om polishögskolan, så hur lång är din utbildning? Hur många är ni som blev antagna nu? Skit häftigt att bli polis. Lycka till!!

idaleck
0

#81 Utbildningen är 2 år, sen har man praktik i 6 månader och sen är man polis=) 830 av ca 8000 blev antagna. Från och med nästa omgång kommer bara 350 st antas, så det känns rätt bra att jag sökte nu! :P

idaleck
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Världens finaste Filledutt vaktar blommor som mamma skickade idag =D

Grodan
0

Jag kan inte låta bli att nynna lite… vad gör du med batongen kärringsnut… vad gör du med batongen kärringsnut…

Räcka ut tungan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

idaleck
0

#84 hahahahaaaa akta så jag inte griper dig för hets mot folkgrupp!! ;P

Babbett
0

Om du vill träna lite så kan du få låna min…den ligger och rostar i lådan.

Babbett
0

Såg precis rubriken….kan du inte stava till Polis Ida?? :-PPPP

Bim
0

haha, jag drömde att jag blev polis inatt! x) JAG PLIS?!?! xD HAHAHA!

LeTigre
0

Gratiis tjejen, vet hur det känns att komma in på drömutbildningen, det är overkligt. Men fatta - det ÄR verkligt, du är på väg!! Segt att jag började ett år innan dig och när du är färdig har jag fortfarande tre år kvar, hahaha!

Men seriöst, guuuud vad roligt, det ÄR jättesvårt att komma in men de måste sett något i dig som lämpar sig för yrket. Stort grattis!

Grodan
0

#85 om 3 år ja… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

idaleck
0

#86 Ja tack snälla?? :D

#87 OJ! Det har jag inte ens sett:P

#89 Hihi, jag lovar att inte retas jättemycket när jag får min polisexamen och du fortfarande lever på nudlar ;)

#90 TVÅ år ;) Jag kommer få min polisexamen till sommaren om två år…hihihi! Fan vad konstigt det känns!

Terato
0

Så jäkla härligt! Supergrattis!

Vi behöver bra kvinnliga snutar! :D

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

RatLover
0

VAAAAAD KUUUUUL!! :D:D GRAAATTIS!! :D:D

Kirameki
0

Grattis! Gå ut där och bli sveriges bästa polis nu, och lova att du inte blir yrkesskadad! ^^

idaleck
0

Hihi, jag lovar att försöka att inte bli yrkesskadad;) Fille o Nelson ska bli mina spår-råttor :D Alla bovar som luktar majs ligger risigt till!

Bim
0

#95 haha x) Det är bra det! Bovarna dör nog i hjärtatack när 2 lääskiga äckliga råttor jagar dom! x)

silverorm
0

Grattis Grattis!! Lycka till!! Bra att en djurvän ska bli polis!!Glad

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.