Råtta på rymmen!
Vaknade för en stund sen och skulle som vanligt kolla till råttisarna. Vad ser jag? Ena burdörren är öppen, plus att en av råttorna saknas. Jaha…vad sjutton gör jag nu?!
Självklart är det den mest osociala och grinigaste råttan som rymt, så han kommer ju inte direkt när jag lockar på honom. Vi har för tillfället världens stökigaste lägenhet, med saker överallt… Jag har iaf kollat hans vanliga gömställen, men icke. Ingen råtta. Jag har inte hittat några spår efter honom heller…
Vad gör jag? Hur lockar man fram en grinig gammal gubbe, som inte alls vill bli hittad?!

Aj aj då! Men avgränsa rummen, stäng igen alla dörar & leta igenom dem one by one, och kolla alla möjliga & omöjliga skrymslen. Det är nog det enda man kan göra (talar av egen erfarenhet när de gäller både möss & hamstrar)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Han håller sej inte i närheten av buren då?
Där brukar mina gå att finna när de varit lösa i lägenheten "När ja haft dem ute alltså :)"
Han är hittad. Han låg i köket och sov bakom en dörr, helnöjd. :)
Haha vad gulligt :P Bra att han är hittad ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Skönt att du hittade honom!
Jag hittade ju aldrig min Bacon när han rymde ur buren.. :(

Sorgligt när de försvinner för alltid. Det är skräckscenariot, verkligen.
Min Sizzla försvinner gärna. Men man har ju börjat lära sig hennes ställen. En gång låg hon under spisen(den är ordentligt säkrad nu), en annan gång bakom elementet och den tredje hade hon bara lagt sig i en mössa och slaggat!
Den senaste gången var jag så otroligt rädd att hon hade rymt ut. Men det är alltid underbart att återse dem.
Älskar mina stora små vänner..
Min ena råtta, Dexter, är en hejjare på att rymma och hitta ställen som är helt vrickade att gömma sej på så som:
* element
* Papperskorg
* under en handuk/kläder
* bakom/under hyllor
* och vid ett tillfälle, i en DATOR 0_o han sov gött där bland sladdarna den lilla busen…
Min blogg: SweGizmo.se

Ja de trivs e köket de små rackarna….undrar varför…*lol*