Hjälp med färg
är ny här :) Jag har fyra råttor, och två av dem vet jag inte riktigt vad de är för färger. Den ena är blå, men väldigt mörkt blå. De som sålde henne sa att hon var svart, medan jag tycker att hon är "mörkblå". någon som vet vad den exakta färgen/nyansen heter?
Den andra, som är min nyaste lilla flicka på 5 veckor, är ljust beige med röda ögon. Enligt säljaren är hon siames, touched. Det är lite svårt för mig att se eftersom jag inte kan någonting alls om färger. jag skulle verkligen uppskatta svar på om hon är siames, och iså fall, vad kallas hennes färg? Säljaren sa aprikos men jag har aldrig hört att det finns någon råttfärg som heter så.
Jag länkar bilderna från photobucket, min dator tillåter mig inte att svara på inläggen och så sedan, vilket gör mig lite sur :P
http://s9.photobucket.com/albums/a61/catta_467/rats/ De råttorna jag vill ha hjälp med är Rut, den blå och Hilda, den lilla beiga.
Tack på förhand! :)

Rut är svart. Om Hilda är en siames så får hon en mörk fläck på nosen snart.

Rut är svart, dålig svart om man så vill säga för hon ser lite gråare ut vilken kanske kan ge sken av en blå ton.
Hilda ser man att hennes point har börjat komma nu på nosen, så hon är en siamese, färgen på henne kan jag inte säga, du får nog vänta tills hennes pointer är klara om några veckor så kan man lättare se färgen.
Sötnötar! =)

Tack för hjälpen :)
Hur ser man skillnaden på "dåligt svart" och blå? Vet inte om det syns på bilden men hon har några ljusare strån lite här och var, om man tittar noga. :)

De ljusare stråna är silvrering, därför är hon silverblack.. =)
Använder du sökfunktionen här på sajten så sök på blue så kommer det komma upp trådar om bara blue, där kan du kolla kanonbra bilder på just blue.. =)

Tack för hjälpen :)