Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 391 ggr
lindapluttanbusan
0

Berätta om era råttbrott och rått stunder

Förra veckan så firade vi mattes nya jobb med en råttkaka..med mixade grönsaker och gott på.. Hyss tog sats och kastade sig ner i tårtan.. Sen vart hon alldeles frusterad av allt kladd i pälsen.. så hon sprang på golvet och kladdade.. Jag fick verkligen hålla mig för skratt.. Jag kunde inte ens låtsas att jag var arg..

Eller när mina bilnycklar försvann.. dom återfanns sedan i råttornas hus.. hehehe.. alltså hur kan man ens tänka tanken på att bli arg.. jag lever flera veckor på sådna saker..

likadant när vi ligger i sängen allihopa.. när jag har 4 råttor på mig.. jag vill verkligen röra mig för min rumpa har somnat och kroppen skriker efter en annan position. men jag kan bara inte röra mig, för dom ser ut som små änglar allihopa.. och jag kan bara inte väcka dom.. Kan inte ens skratta för att jag vill inte väcka pluttan på min mage..

Jag lever för stunder som dessa..

Kristall
0

Vår ena råtta, Nana, var en riktig utbrytardrottning ett tag :)
När hon blev förkyld en gång fick hon bo i en skild bur och då fick hon så tråkigt om dagarna så hon rymde flera ggr :P En gång hittade vi henne under bokhyllan t.ex. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)