Försöker igen :D
Två råtthanar köpes, släthåriga. Färgen spelar ännu inte så stor roll,
får se vad som finns tillgängligt först och främst. Bur behöver inte
medfölja, sån har jag själv. En stor bur, hemmabygge och som når nästan till taket ^^
Har även ett par till burar som jag antagligen kommer använda mig av senare. Jag erbjuder era råttor daglig aktivering såsom att springa fritt och kanske tas ut i trädgården med sele då och då.
Skicka bild, pris och krav i ditt svarsmeddelande :D
Jag ställer bara ett par krav:
* Bara friska djur
* Ej över året
* Du bör bo rätt nära Hudiksvall/gävle/sundsvall/söderhamn.
Det är ställena jag har störst chans att kunna hämta råttorna på.
Men vet ni någon som har vägarna förbi så kan ni komma med förslag ^^
Mvh Nathalie
Jag kan gärna hjälpa dig med transport annars, reser en del. Ska t.ex. till Stockholm nu i slutet av maj. Där lär det finnas en del råttbebisar eftersom det är råttutställning :D

Tyvärr är det sällan seriösa uppfödare svarar på sådana annonser som efterlyser råttor. De flesta uppfödare vill att du kontaktar dom och berättar om dig själv osv. Så titta tex i Grodans dagbok där hon skrivit ihop en Uppfödarlista, och kontakta ngn som du tycker verkar bra.
#1 Oj, det skulle passa jättebra. Särskilt med tanke på att du antagligen åker förbi mitt hus på både dit och tillbakavägen. (Om du åker e4:an) Fast frågan är då hur det hela egentligen skulle gå till isåfall?
#2 Jo det kan jag förstå. Fast vad jag vet så finns ingen av dom uppfödarna inärheten av mig :/ Vet inte riktigt HUR jag ska hitta råttor som jag faktiskt kan hämta också. Annars blir det bara att dagdrömma.. Kan inte åka långt när jag varken har körkort eller bil, eller förälder som kan skjutsa.
Mvh Nathalie

men kickan har ju erbjudit sig
#4 Yes, och jag måste veta hur det ska gå till med x)
Mvh Nathalie
Det går till så att du kollar runt med uppfödare, Grodan har en på sin sida här på iFokus, och om du hittar någon med bebisar som verkar bra kollar du sedan upp om eventuell transport skulle gå att ordna.
Bland de seriösare uppfödarna finns det så mycket kontakter så till utställningarna ordnar sig nästan alltid transport på ett eller annat sätt. Jag har råttor från Malmö, Uddevalla, Västerås och Uppsala… Och jag bor i Sundsvall :)

Har du kollat annonserna på zoonen? Nu säger jag inte att alla där är väldigt seriösa, men det finns ofta mycket råttor där :)
#6 - Hej igen kickan :) Hittade ett par trevliga jättesöta rexade råttor som bor nere i sthlm. Du skulle alltså kunna leverera råttor hit när du är påväg? Har sett att du ska åka tåg? Hur går det till isf? Vad är det för tåg du ska åka? ^^
Har pratat med ägaren iaf, och hon tycker det är ok om jag låter dig leverera dom hit. Så det är väl bara att diskutera hur det ska gå till och sånt.
Vart skulle den där utställningen hålla till i sthlm? *Yr*
Mvh Nathalie
Putt ^-^
Mvh Nathalie
Putt x)
Mvh Nathalie
Om du vill få tag i mig snabbt är det bäst att PM:a :)
Ja, jag kan absolut ta med dem. Åker antagligen tåg den 24 maj, på kvällen någon gång.