Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 636 ggr
ladysurprise
0

Blev så jädra rädd.

jag ska ju avliva en hane men tänkte vänta tills jag fåt dom andra två men nu när jag låg o såg på filmm så började de slå i buren rätt riält.. jag gick dit o såg hur min lilla kille låg o spratlade i buren sen blev han helt still som att han krampade :(.. Kunde ta upp han utan att han inte gjorde några vidare mot stretninga.. han försökte springa i väg men var så slö o bet mig lite i tumen.. i vanliga fal brukar han för söka slingra sig ur min hand men de gjorde han inte.. Så i kväll så åker jag o avlivar han.. De var nåt som var så fel med han i kväll

lindapluttanbusan
0

Beklagar..

ladysurprise
0

Jag avskyr sånt här Gråter

ladysurprise
0

Nu är de gjort..

ladysurprise
0

Bonden sköt han med luftpistol i huvet :'(

SweGizmo
0

Uch, men det var ett bra val:( efter det ska man inte vänta, något vr ju fel.

jag kan tänka mej hur rädd du blev, jag vet ju hur rädd jag blir när tex Dexter ramlar ner från buren.

Min blogg: SweGizmo.se

Mischa
0

#4 luftpistol, är inte det väl klent?

≧◔◡◔≦

empan-hampus
0

#6 Nej dom dör nog väldigt fort av det.. dom sprattlar ett tag och sen dör dom..
Beklagar föressten.. =(

niffen
0

Usch då..  :(  Inte kul alls när det blir sådär stressigt…
Men hemskt att dom sprattlar? Jag tycker att djuret inte ens ska kunna sprattla, typ att hela djuret dör och går i bitar :S  *hemskt*

lindapluttanbusan
0

Tror att dom kan få som epilepsi anfall.. har inte varit med om det själv.. emn vi människor kan ju få det.. så råttor kan nog också få det.. men det var bra det du gjorde..Beklagar sorgen

LeTigre
0

Bra att du fick det gjort snabbt, det lät inte som han var frisk. Beklagar sorgen :/ 

(Det är normalt med dödsryckningar)

gulzebra
0

#7: Skjuter man ordentligt så dör de direkt, inget sprattel innan.
Däremot sprattlar de ju på en gång ändå, men då är det dödsryckningar.

TS: Beklagar :(

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ladysurprise
0

när jag stopat in han i buren för att säja till mamma o när jag kom upp igen så såg de ut som han va död :'(.. Men de var han ju inte då.. Dom fick läga han i ett mjölk paket så jag kunde begrava..

Men om det skulle hända i gen o bonden inte är hema.. Att de blir så att man måste nödslakta får man göra detta själv då?

Mastoll
0

Nej usch vad hemskt! Beklagar :'(

Bim
0

Beklagar!

mizzive
0

Luftpistol? Måste bara få fråga, var råttan så pass slö att den låg helt stilla så att ni kunde skjuta den ihuvudet eller hur gjorde ni?

*bara nyfiken*

ladysurprise
0

#15 Han var MYCKE slö ja men jag vet inte ville inte se på så var inte där..