Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1972 ggr
empan-hampus
0

Hård knöl.. :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min råtta Hamilton har en hård liten knöl på bröstet.. den är inte synlig men den känns, och även han känner den, han piper när man tar på den.. det känns som en liten ben bit ungefär. Vad kan det vara? Någon som vet..

Grodan
0

vart exakt? foto? hur hårt klämmer du på knölen? piper råttan för övrigt också?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

empan-hampus
0

Den syns inte.. så det är ingen ide att jag tar foto.. Jag behöver bara lyfta honom (med handen på bröstet) så piper han.. annars piper han inte nej.

empan-hampus
0

?

TacoBelle
0

Ja men var på bröstet? I mitten på bröstbenet, vid revbenen, på vilken sida, i armhålan…

Storlek? Vad är liten? Som ett knappnålshuvud, en ärta, en halv ärta, en stenkula…

empan-hampus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där ungefär.. sitter den.. och den är liten som en halv ärta ungefär..

empan-hampus
0

?

Daydreams
0

troligtvis en varböld eller en tumör, är det en varböld spricker den förr eller senare och då får du vara noga med att hålla den ren medan den läker. Är det en tumör så kan du antingen operera bort den hos veterinär eller låta han leva med den tills den blir för stor och hindrar honom från att leva ett bra råttliv.

Men jag tycker att om din råtta piper när du tar på den, så borde du ta och be en veterinär titta på den.

Grodan
0

enligt bilden är det en normal sak att ha en knöl där då det är "sluttampen på bröstbenet"… den ligger strax framför diafragman och vid stress kan det bli svullet och ömt där 

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

empan-hampus
0

Tack grodan! =D

Terato
0

#8 Jag kände faktiskt en sådan knöl på Sizzla när de var nyhemkomna också och blev lite nojig. Men kände på Klara och hon hade ju en precis likadan så då var jag lugn! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se