Första dagen utomhus
I dag var det dags, i dag skulle råttisarna få komma ut.. lite små narvös var jag.. är orolig för stora äckliga fåglar som ska attackera och andra hemska djur som är en fara för mina råttisar.. Vi började i liten grupp.. Hyss och Pluttan först.. tog ut dom i reseburen och sedan ner på gräsplätten.. först var det väldigt läskigt tyckte båda två och höll sig inne i buren.. hade buren vånd utåt så dom såg min inte. men sen när jag tittade in i buren så kom dom båda två springande.. sen var det party på gräsmattan.. Hyss som är minst men modigast hon sprang som en galning på gräset och pluttan efter.. dom höll sig runt buren och mig.. drog några längre rundor men hade alltid koll på vad matte var.. sen så gick jag i väg en bit, då kom dom efter som två pälskoftor.. Hyss skulle upp på axeln och sen skulle hon ner och sen upp.. sen sprang dom efter mig och jag efter dom.. full rulle.. hyss hittade min väska och rensade den på allt, så jag fick ploclka upp plånböcker och min telefon och allt annat som låg i väskan från gräsmattan
Min små bebisar.. dom var så jävla lyckliga över att få vara ute på gräset och skutta omkring.. Nu är Hyss jätte förbannad för att hon var tvungen att gå in och min blomma har blivit utsatt för den största terrorattacken hittils..
Sedan var det Bitan och Nyfikens tur.. där gick det lugnare, dom nöjde sig med att bara springa ett tag men tröttnade snart och ville gå in..
nu har dom fått mat dom små terroristerna..
så nu ska jag själv äta och sedan blir det filmkväll med chips..
jag vet 4 små råttor som kommer somna ovaggade ikväll..
Har tagit massa med bilder, men har dom i telefonen.. så jag måste komma på hur jag ska få in dom i datan.. men fortsättning följer

Näj va sött et lät! :D Kul att allt gick bra! Ser framemot bilder!