Spännande knöl
Hemsk rubrik, sårri.
En vän har en tjock råtthona på ca 8 månader med denna knöl på baktassen. Han tror det är klumpfot, men jag tycker fasiken det ser ut som något annat typ tumör…
Vad säger ni?

Ush… ser hemskt ut.. :S
ser ut som en hönsfot.
Eftersom det är en del av foten som råttan belastar borde det väl ändå vara bumblefoot?
Men samtidigt kan ju även tumörer sätta sig överallt….
≧◔◡◔≦
min känsla av den var att den borde vara enkel att operera bort, men hur fasiken läks det på detta ställe?

Vad äkkliga råttfötter ser ut på nära håll.. Å såna fötter brukar vara på hela mej..Uschhh :P
*borttaget*

#5 tycker inte alls att råttfötter är äckliga
men just den här råttfoten är inte så fräsch.. tror som grodan att det borde gå att ta bort ganska lätt, men svårigheten ligger nog i läkningen. Om man kunde få på en bandagetossa kanske såret kunde tejpas under och få läka ihop?
Det ser inte så rött och inflammerat ut som klumpfot brukar vara.. och så sitter den ju på sidan så att säga, en klumpfotsvullnad brukar vara rakt under därför det inte det där helt ut som en belastningsskada.
Gör den ont?
svårt att säga om det gör ont, råttan är inte så jäkla tam…

tro de är tumör jag….klumpfot är ju mera "klump fot" foten blir en klump…de här ser ut som nå annat för resterande tass e ju fin….

tycker nog att det liknar mer en tumör jag med..
Har ni kommit fram till vad det är?
just, bra du påminde, ska fråga honom

#11 den här killen har ju iofs en klumpfot i allafall lite liknande bilden i #0..?
*ryser* låter man den spricka?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08