Biter på plastbottnen
Min ena hona biter på plastbottnen.. hon har inte gjort det förut så jag fattar inte varför hon börjar med det nu..
men det jag undrar är om ni vet någonting som man kan smörja på plasten (just där hon biter) som smakar illa? jag testade äppelcider vinäger på papper men dom försökte bara sno pappret för att ha å bädda med så det hjälpte inte så bra hehe.
Prova sånt som man smörjer på krubban om man har en häst som äter på den. Minns inte vad det heter och vet inte om det funkar på råttor men det är ett föslag!
stopp o väx som man har på naglarna om man e nagelbitare kanske kan funka, smakar jätte illa.
Limma fast vinkeljärn… det har jag gjort… hörnen (om det nu är hörn hon biter på) blev fullständigt ointressanta efteråt :) Annars finns det ju finfina metallstavar som är vinklade som man kan sätta dit… allt går :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#1 hmm jag vet inte vad du menar förnånting :(
#2 vart kan man köpa sånt någonstans? vet du vad det kostar?
#3 hon biter inte i hörnen, utan typ i mitten :S lite olika där! men vart köper man såna där metallstavar då? om man kan sätta fast såna på hela kanterna :D
Japp det kan man! :) Och man köper dom på järnaffärerna :)
Jag tror inte på att marinera det dom gnager på så jag ser till att gnagandet tar betydligt längre om det går alls :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag tror att allamej har den bästa lösningen här. Jag skulle satsa på det själv.
Tror att #1 menar Crubnix (och liknande medel), ett medel man stryker på de ytor som en häst krubbiter på (inte nödvänsigtvis krubban, utan allt som hästen kan sätta stöd med framtänderna mot). Finns i hästsportbutiker, t ex Hööks.
Vet inte hur det skulle fungera i en bur med råttor dock..

vad som helst som smakar ruggigt illa fungerar!! det låter hemskt, men lite vanligt yes diskmedel är en säker stopp, mina luktade lite o tappade sen helt intresset!
Qui dormit, non peccat
man kan ju alltid prova det…min syrras råtta har bitit isönder 2-3 vattenflaskor så vi fick göra ett gål i en majsburk ch sen sätta ner en vattenflaska där i xD fast det har ju inget att göra med det här men var ändå tvungen att skriva…
jag veet… sätt plåt över hela burbottnen… närrå bara skojja,, är lite trött idag så jag är vimsig xD
// Stephanie och hårbollarna 
tack för alla tips :D
skriver sen om det funkar (med nåt av det som ni har skrivit)
stopp o väx kan du köpa i välsorterade sminkbutiker och på apoteket har jag för mej.
#12 okej tack :D
jag ska nog testa diskmedel först som #8 skrev men om inte det funkar så testar jag nog stopp o väx. annars blir det såna där metallstavar :D tar det billigaste först ;P har inte så gott ställt nu så det är därför..
Jag använder hårvax till min gp föresten, det e inte så rinnigt och luktar obehagligt. På sin höjd tar hon en provslick sen lär hon minnas det, smakar som att få hårspray i munnen. (har själv smakat på det)..
Då ska du nog testa metallstavarna innan stopp och väx… dom är billigare :D
#14 åh hårvax har jag ju :D ska gå å smeta dit lite sånt nu ;P
#15 jaså är dom?? men jag vet inte järnaffärer här :S
Jag bor i norrlands inland… staden där makaroner koster 20 kr kilot… och när jag hittar billiga lösningar då är dom faktiskt billiga :D Jag vet dessutom att ju större affär desto billigare…. jag kollade på järnaffären mitt i stan och enda anledningen att jag inte köpte stavarna direkt var för att jag tyckte att jag skulle ge dom en chans att ge upp innan jag metallbelägger hela buren :D