Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 292 ggr
lindapluttanbusan
0

Pluttan sjuk :(

Min älskade pluttan har fått ett snett huvud.. Snyft,, var hos veterinären i dag som trodde att det rörde sig om öroninflammation. Men hon verkar inte ha ont eller så.. men jag fick antibiotika och sedan kortison. Men veterinären hade problem att få fram rätt mängd kortison så hon skulle kontakata en speciallist i morgon och få reda på exakt dos. Så kortisonet fick vänta.. Men min ängel har precis fått sin första dos antibiotika, hoppas att det biter. Hon är lika pigg som vanligt och har ännu inte börjat gå i cirklar.. Men tänkte att det var bäst att ta henne så fort till möjligt till veterinären.. och det var ju bra. men om denna behandling inte biter på henne så skulle jag komma tillbaka men då trodde hon att det handlade om en stroke. Håll tummarna nu för att hon blir bra den lilla pluttan.

Har i dag även försäkrat mina damer.. var inte så farligt dyrt och dessutom är dom försäkrade upp till 10 000 kr.. så det är jag glad för.. 

Det kostar att ha djur.. men det är bra att jag har lagt upp ett nöd förråd med pengar till dom, så man aldrig behöver oroa sig för den biten :)

Vikvack
0

Jag håller tummarna för Pluttan. Du har gjort allt man kan begära av en bra djurägare.