Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1315 ggr
TacoBelle
0

Korvungar till SALU!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några ungar kvar i min Korvkull som gärna skulle vilja hitta nya bra hem att busa och gosa i! 

Födelsedatum: 5/3-2008

Färg,teckning,hårlag: 3 honor (Saucisse, Andouille och Makkara) och 2 hanar (Chorizo och Kolbasz) kvar. Samtliga är släthåriga, toppörade (dumbobärare) himalaya.

Kullen: 15 ungar födda. Alla överlevde.Ungarna har varit något små men växer så det knakar, alla vägde iaf runt eller över 100 gram vid 5 veckor. Ungarna är otroligt pussiga, nyfikna och kontaktsökande. Mamma Svartnos har varit och är en otroligt bra mamma.

Föräldrarna:

Fadern: SP&SA SilennAs Super Mario (Mario)

Färg/teckning: Siames chocolatpoint

Uppfödare: Anneli Gustafsson, SilennAs

Ägare: Jessica Matson

e: SP Asterixin Oikee Vappaus (sm)

u: Denise (be-sm)

Vägde ca 750 gram vid parningen.

Modern: Ana-Lucia Cortez (Svartnos)

Färg/teckning: Silver black Dumbo

Uppfödare: Henriette Rånes

Ägare: Cindy Fobian

e: Sligo (s/cc Dumbo)

u: TuT-Zoo Xylina (s/rb)

Vägde ca 350 gram vid parningen.

Svartnos är en rolig och gosig tjej med härligt temperament. Hon är snäll och mysig och fungerar perfekt bland både människor och djur. Svartnos är vacker med stora kloka ögon och en slank kroppstyp.

Mario är en stor och vacker herre. Han är lugn, stor och fin och har mycket bra pointer. Mario kompletterar Svartnos perfekt både till sättet och kroppstypen. Det har gått mycket bra för Mario på utställningar och han är både Silver pet och Silver agility.

Syfte med kullen: Tanken med att ta denna kullen var att få fram vackra, vältypade, friska och härliga bäsar med bästa temperament.

Pris och reg: Alla ungar registreras i SRS och säljs med stamtavla/reg.bevis samt köpekontrakt. Priset är 300 kr/st. Jag går under provår för att bli registrerad uppfödare i SRS.

Ort: Jag finns i Svalöv i Skåne. Jag ser helst att ungarna hämtas här så att vi får träffas. Vill du ha unge/ungar transporterade får du ordna det själv.

Kontakt: Skriv och berätta om dig själv och vad för ett hem du har att erbjuda. Mail: mysa123@hotmail.com (inga PM här på iFokus tack). Hemsida: http://www.freewebs.com/tacobelles

Ungarna säljs till bra sällskapshem. Jag förbihåller mig rätten att säga nej till köpare som jag av någon anledning finner olämpliga. Inga ungar säljs som ensamråttor utan alltid till hem där det finns en flock av samma kön. Glad

TacoBelle
0

Saucisse

TacoBelle
0

Andouille

TacoBelle
0

Makkara

TacoBelle
0

Chorizo

TacoBelle
0

Kolbasz

Heavenly
0

Jag tycker mig se en liten blåis i kullen? Kan de alltså bära på blue?

TacoBelle
0

Ja det blev silver black, russian blue och himalaya i kullen.

Inlägget är låst för nya kommentarer