Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 677 ggr
ladysurprise
0

Låtta råttorna springa fråt i natt?

De borde väll gå att låta råttorna springa över på rumet när jag sover? fast mammas sambo har dargit internät sladen jäms med golv listen :/.. Kan man säta höns nät eller nåt runt den så dom inte kommer åt?

ladysurprise
0

frit*

hus-musen
0

ja de borde gå..så länge du inte har någo som kan välta eller nått de kan gnaga på så kan de ju springa fritt! se bara till att du har dörren ordentligt stängd annars kan du få jaga råttor i hela huset=)

Qui dormit, non peccat

Tramsa
0

Varför vill du att dom ska springa fritt på natten? Jag skulle inte ha dom ute en längre stund utan uppsikt. Det kan alltid hända nånting,det är lätt att missa faror som man har hemma.

Bim
0

kolla bara så du inte har några hål i väggen lr nåt bara! Skulle inte vaa såå bra :S

ladysurprise
0

#3 så dom får röra på sig lite mer.. Så får dom turas om att va ute på nätterna.. honorna är ute en nat o hanarna en natt.. Min ena hane tycker de är super kul att va ute o springa o min ena hona behöver bli lite modigare..

KickanW
0

Jag har mina ute hela tiden jag är hemma nästan. Jag kommer hem vid 3-5 och då får de vara ute till 11 då jag ska sova ungefär. Självklart inte alla dagar men ofta.
Jag tror det räcker :) Mycket handlar det väl dessutom att de ska vänja sig vid människor och då ligger ju du och sover så vad spelar det för roll?

Tramsa
0

Vissa råttor är ju sen såna att om dom får springa "för mycket" fritt så tröttnar dom (finns inget spännande kvar att upptäcka) och börjar ha sönder allt dom kommer åt. Jag har en sån. Henne får jag springa efter konstant när dom varit ute en längre stund.

ladysurprise
0

Jo sant men de handlar ju lite om motchon med.. Har dom ute när jag är på rumet vilket jag är ganska mycke för att dom ska kuna va ute.. min lille bror har nämligen en förmåga att gå in o inte stänga dörren vilket inte vore så lyckat om man får jaga råttor i hela huvset.. Ska köpa något lås så jag kan ha dom lös medamns jag är nere o fixar mat eller annat

Kristall
0

Ang. internetsladden så tror jag att det är bäst att köpa spec. sladdskydd från t.ex. Ikea. Hönsnät har för stora maskor, så det tror jag inte skyddar så bra..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

ladysurprise
0

#9 Jo tanken har salit mig.. Någon som vet hur mycke emn sån kåstar ca?