OT Heja sjuksköterskorna!
Nu är strejken igång. All support till sjuksköterskorna, högre lön ska de ha för sitt viktiga jobb! :) Heja heja!

Ja,jag hejar också!!
Heja heja!!
Åh, håller med till 100%
Tack för att ni förstår varför vi bråkar, alla gör inte det. Vissa tycker att vi bara är giriga…
Kampviljan är stor nu! Bilden är från min avdelning strax efter 12 idag. Marianne håller ställningarna. Jag ska vara strejkvakt på torsdag och fredag.
Cosmonita, hurra! Jag tycker det är självklart att de viktiga yrkena som vård, skola, sophämtning, gatuarbetare och alla andra som liksom driver hela samhället ska ha en ordentlig lön. Blev helt chockad när jag hörde att min kompis Anna, som jobbar som sjuksköterska och utbildat sig flera flera år, hade lägre ingångslön än vad jag får på mitt nya jobb. Ett jobb som bara kräver gymnasiekompetens! :O
Så… än en gång, heja heja!

#3 Vad gör en strejkvakt?

Jag har också strejkvaktat! Det var inget vidare skoj

meh berätta då, vad gör man? *nyfis*

Mja… ser till så att ingen går in och gör nytta. Typ… ^^

hmm, typ om ngn skulle vilja jobba så ska en strejkvakt handgripligen hindra det?:S
Ja, vi står utanför avdelningen och försöker mota de sjuksköterskor, som vill jobba trorts strejen, därifrån. Vi får inte gå till handgripligheter men vi kan upplysa dem om att det de gör kallas för strejkbryteri.
Ärligt talat tror jag inte att jobbet blir så svårt hos oss, alla står bakom strejekn…även den manliga sjuksköterskan som inte ens är med i facket. han sympatistrejkar med oss utan ersättning.

Strejkvakter
Placeras utanför den arbetsplats som berörs av en stridsåtgärd. Hur långt en strejkvakt får gå för att hindra arbetsvilliga arbetskamrater att gå in eller pressa en person att gå med i en fackförening bedöms utifrån brottsbalkens regler om brott mot frihet, frid och ärekränkning.
(hittade jag nånstans)
"han sympatistrejkar med oss utan ersättning"
vilken äkta godhjärtad människa! 

Heejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa