Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 293 ggr
sussa08
0

OT Så sätter man sig här....

Efter flera timmars pluggande och hoppas på att kunna hitta nåt kul att prata om! Men då är det ingen som skriver nåt längre och jag kommer inte på någon vettig kommentar till något som skrivits :'(

jag verkligen hatar att plugga sånt jag inte är intresserad av >.< Det är så tråkigt och jag blir på så dåligt humör!!!

Hur gör ni för att peppa er själv om ni verkligen måste eller har behövt plugga? :P *gosar redan råtta ^^*

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

empan-hampus
0

Hehe jag tycker oxå det är booring att plugga xD ush för det ;) Hehe jag kan inte peppa mig på nåt sätt när det gäller plugga =)

sussa08
0

Nä det är ju i princip omöjligt :( Lättare med matte! Då kan man ha en godispåse o varje gång man råknat ett tal rätt så får man en godis ^^

Nu läser jag religion, lite svårare med belöningstekniken då :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

LeTigre
0

Jag läser också något outsägligt tråkigt just nu. Helt sjukt. 650sidor Booooooooooring.

Jag tycker det kan hjälpa med en tidsplanering. Alltså man sätter sig och bestämmer att man pluggar i säg 20minuter i stöten - efter vilket man får en belöning - typ en snus eller en godis eller vad man nu vill.
Sen bestämmer man också att vid en viss tidpunkt på kvällen är man ledig. Säg klockan 21. Vet man med sig att man maskar ändå kan man säga att man måste man avverka ett visst antal sidor först.

sussa08
0

Ja de smart det med ^^ Hihi

ladysurprise
0

då är vi två blir med på mycke dåligt humör när jag måste plugga o kånsntrera mig på något som inte intresserar mig för fem öre

sussa08
0

Ah, det är inte så lätt heller när man har lite svårt för ord, meningar och bokstöver :P Fett jobbigt!

ladysurprise
0

Om de är.. Lärana brukar fråga mig avrför jag inte jobbar.. svarar de intresserar mig inte för FEM ÖRE.. kom med något som intresserar mig.. Ska ha föredrag om råttor i skolan nu snart så nu jobbar jag så de glöder på tanjänterna ^^

sussa08
0

Haha naaajs :D

ladysurprise
0

^^

sussa08
0

När man ska hålla föredrag eller tal så ska man alltid tro på det man säger till 100 procent :D Det bästa är att prata om nåt som ingen annan vet nåt om! :D

ladysurprise
0

Tror ingen i klassen har någon kåll på råttor för fem öre

hehe ^^

sussa08
0

Då är det kanon ;)

ladysurprise
0

tänkte ta med ena hanen.. O om killarna i klassen är duma så släper jag ner råttan i kalingana på domm.. fast hmm  inte så skyst mot råttan vet ju inte hur ofta dom duchar.. klassas nog som djurplågeri hehehe

sussa08
0

HAha får du ta med han då? :D västa lyx!

ladysurprise
0

Har inte hittat någon i klassen som är arlägist eller rädd så de får jag nog

sussa08
0

Tänkte mer på allergier o sånt :P

sussa08
0

Haha förlåt, dyslexin spöka o jag hoppa över där du skrev allergi :P

ladysurprise
0

har inte hittat någon som är de..

sussa08
0

Inte i hela skolan :O

ladysurprise
0

de fins nog någon i skolan men ingen i klassen

LeTigre
0

Tyvärr har de mer än troligt pälsdjursförbud i skolan så var noga med att fråga. Tex kan ju någon i en klass som använder klassrummet efter er vara hyperallergisk. Visst är det supertråkigt men jag tror inte du får ha med dig råttan :/

Med det sagt så smugglade jag in fyra bebisar på en föreläsning en gång.. jag levererade åt daydreams och skulle möta kickanW direkt efteråt. Men de var prydligt paketerade i transporter och en tygkasse och jag satt längst bak.. Generad

ladysurprise
0

hehe.. jo tänkte gå till rekton o fråga… skulle ju va kul o visa dom

Tusss
0

Skulle gärna ta med mina töser till skolan.. men det är fem mil dit och ja.. tror inte de skulle tycka om transporten..

KickanW
0

#23: Jag åker drygt 8 mil (fram och tillbaka) nästan varje helg med mina råttor ^^

Tusss
0

#24 men.. då har du väl bur o mat å sånt redan färdigt dit du kommer? Jag menar.. du går inte omkring med dom i en väska eller så?

KickanW
0

#25: Om jag ska stanna i en hel helg har jag bur och sånt oftast, en natt bara kan de få sova i transporten. Annars kan man ta med en liten hamsterbur t.ex. :)

Tusss
0

#25 ja jo.. men jag menar, om man t.ex ska till stan (som för mig fortfarande är 5 mil bort) och träffa kompisar, kanske vill visa en tös. Tar du med dig henne då i en transport fast du kanske är borta hela dagen? Mina töser får nämligen lite panik när jag sätter dem i transporten..

KickanW
0

Om man tar ut dem en del är det ingen fara, men det beror ju på vilken sorts råttor man har. Mina tycker bara sånt är kul!

Tusss
0

hmm jo jag antar du har rätt.. ska nog pröva någon gång :) Men ska först köpa en större transport.. tack för all hjälp!