Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 846 ggr
TacoBelle
0

Unge på rymmen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För första gången någonsin hade jag en råtta på "rymmen" här i natt.

Jag hade ute en av ungarna jag ska behålla ur min Korvkull. Plötsligt trillade hon ner på golvet och oturligt nog satt min ena katt just där hon trillade ner. Ungen blev rädd och for in i ett hörn under garderoberna.

Under garderoben fanns ett litet hål som jag inte ens visste fanns där! Ett litet fyrkantigt hål som ledde långt in till ett utrymme mellan garderoberna och husväggen. Mörk, kallt och omöjligt att komma in i. Jag låg på golvet i flera timmar och lockade på ungen som var livrädd. Förberedde mig på att ringa och väcka min morfar och göra hål i väggen!

Till slut tog jag ut ungens mamma Svartnos, som är vuxen och kommer när man kallar. Tänkte att om hon inte kommer tillbaka och jag ändå ska göra hål i väggen kan jag lika bra plocka ut två råttor, dessutom får ungen lite sällskap och trygghet i mörkret.

Svartnos klättrade in i hålet, bökade runt lite där inne och kommer ut igen när jag kallar på henne MED sin unge i släptåg! Då blev det pusskalas och glädjetårar! Skrattande Vilken hjältinna Svartnos är.

TacoBelle
0

Dagens hjältinna…

LeTigre
0

Åh vad skönt att det löste sig, vilken hjältinna hon är din Svartnos!

http://blog.blacknight.com/images/thumbs-up.jpg

Ninja
0

Hjälp vilket drama! Fy vad hemskt att vara med om något sånt, fick hjärtat i halsen bara av att läsa.. härligt att det gick så bra, vilken klok Svartnos!

empan-hampus
0

Vad gulligt =)

idaleck
0

åå, duktiga svartnos!! =D

KAGE
0

Har exakt ett sånt där hål! Miruku smet in där en gång och kom ut ur ett annat hål i ma & pas sovrum x_x jag fick hjärtattacker flera gånger om.
Har satt igen hålet nu iaf :>

/Karoline.

Laserknas
0

oj inte kul men skönt att svartnos kunde lösa problemet:)

duktig svartnos

olydia
0

åh vad skönt.. Chipolata hälsar till syster och mamma Glad

KickanW
0

Åh, vilken hemskt duktig råtta du har! :D

sockerrattan
0

Tur att den kom fram ur hålet med massas hjälp!Glad

Mia//

bobbs
0

Vilken tur, och vilken dukig svartnos! :D

lindapluttanbusan
0

Vilken sötnos svartnos är.. Tur att hon fick med sig bebisen.. Väldigt skönt.. jag har också hittat lite hål som jag inte visste fanns. En av mina gav sig in under kylskåpet fick dra ut hela kylskåpet för att få tag i henne. Där hittade jag 300 kr som jag har saknat länge som försvann spårlöst..

Så det vart massa nya leksaker till råttisarna och massa grönsaker för dom pengarna.. :)

SweGizmo
0

OJ:D vilken tur^^

Min blogg: SweGizmo.se

Terato
0

Oj, vilken tur att svartnos var så duktig! Smart drag av dig, måste jag säga!

Ja, de här hålen under garderoberna och kylskåpet har jag också råkat ut för. Det finns under spisen också!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Kan även finnas i vissa kök de där hålen.. hade en varan för läängesen som var liten som kröp in i ett sånt utrymme.. vi fick snickra ner gardroben kan jag säga.

Men vad skönt att hon fick ut sin lilla tös.. ^^,

keiko
0

0# usch. Vilken tur att det gick bra tillslut!  känner igen historien… Hela vårat kök är fullt av hål som råttorna är blixtsnabba på att hitta! Vi hade en zooråtta som kröp in ett hål mellan kylskåpet och väggen och vägrade komma ut. När man bor i hyreslght så får man ju panik eftersom man inte vet vart de där utrymmna leder.
 Om någon av våra råttor idag rymmer in ett sådant hål skickar jag faktiskt också in en råtta som kommer när man kallar, det brukar funka.
Min Keiko är väl halvsyrra till Svartnos kan jag tro? De är väldigt lika…

Mastoll
0

Vilken tur i oturen du hade!
Jag kommer ihåg när Nike sprang in mellan en bokhylla och väggen. Hon ville inte ut där ifrån. Efter många försök satte jag Zingo vid öppningen med mat i munnen. Då kom hon direkt eftersom hon ville ha Zingos mat :P

Bim
0

nej men vilken tur! (tur? Skicklighet av svartnos) Jättebra! ;D

[Malin3033]
0

Har också ett sånt där hål hemma, hade en hamsterunge som skulle säljas dagen efter, tror ni inte att han rymde in där? Vi fick helt enkelt dra bort brädan som satt längs garderoben för att få ut ungen,.