Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 458 ggr
Vikvack
0

Mina små har fastnat på bild.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För lite drygt två veckor sedan fick vi tillökning här hemma. Arinellas Trollformel och Arinellas Trolltyg lämnade sina syskon hos Grodan och flyttade hem till oss för att göra Lilla Bu sällskap.

Namn är alltid svårt, vi har testat oss fram och tror nu att vi äntligen hittat rätt. Trollformel och Trolltyg är nu även kända som Mara och Ro. Namnen låg inte helt rätt i munnen förrän vi var ute och gick och fick se följande (se bild).

Grodan
0

hehe, alkisbänken

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vikvack
0

Logiken kanske inte är helt solklar, men vi tänkte så här:

Marinella och Rosita är två alkoholsorter som ofta syns i varandras sällskap på olika parkbänkar. De passar ihop, kompletterar varandra. Precis som de två små odjuren här hemma.

Arinella heter ju Grodans uppfödning. Arinella - Marinella, Marinella - Rosita, Mara och Ro!

Vikvack
0

Trolltyg, aka Marinella, även känd som Mara är just en krullig liten Mara. Hon kutar runt som en galning och är alldeles vild. Men samtidigt, alldeles underbar.

Vikvack
0

Trollformel, aka Rosita, även känd som Ro är så himla go! Hon gör dock inte rätt för namnet utan är minst lika snabb som sin syster.  Jag hade väl hoppats att namnet skulle "smitta" av sig på henne och att hon skulle bli en rofylld liten tjej. Men det kommer, hon behöver bara springa av sig först…

Vikvack
0

Ja, å så lyckas jag som vanligt inte få bilderna att synas i inlägget… Hur gör man det?

niffen
0

Åh, underbart fina är dom iaf!! :D Och hänger gör Mara också  ;)

Vikvack
0

Ja! Visst har hon häng!? Det e den första råtta med sånt rejält häng jag haft här hemma. Fina gener i den lilla kroppen.

Grodan
0

De hade öppen bur o jag kunde inte låta bli att pussa på dem varje gång jag gick förbi, kan ju vara därför också… Kyss

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️