Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 674 ggr
Elma_vip
0

Mina nya råttor :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på mina tre nya tjejer som jag hämtade idag :D mamma och två döttrar =) Är det någon dom vet vad mamman har för färg?

mamma (Jing)-->

Elma_vip
0

Döttrarna =)

LimE-6
0

Vilka fina =)

Daydreams
0

mamman är black husky roan, ungarna ser ut att vara black hooded och blue hooded

Elma_vip
0

#3 Okej, tack så mkt, Kommer alltså mamman att blekna? Eller har jag fattat fel :P

Tezz
0

#4  Då en råtta har färgen Roan så kommer färgen att blekna.. men hur mycket och när är  väldigt inviduellt..

Elma_vip
0

Okej, tack för svaret. När vi ändå pratar färger och teckningar kan jag passa på att fråga vad mina andra råttor har för färg.

Ariel & Alice, de har en vit fläck under magen, en lite längre avlång fläck, vissa av tassarna är vita också.

Elma_vip
0

Snövit, helt vit med röda ögon

Elma_vip
0

Esmeralda

Elma_vip
0

& Majsan

Daydreams
0

#6 black european berkshire

#7 pink eyed white

#8 hooded men om det är agouti vågar jag inte uttala mig om då jag inte kan de bruna färgerna alls. 

#9 Majsan ser ut att vara en black hooded men på kortet är det svårt att se om hon har sadel eller ej.

Girlie
0

#8: Skulle jag säga är mink utifrån det kortet, annars håller jag med Daydreams. Med reservation för Irish på Ariel och Alice.

Elma_vip
0

Okej, tack för svaren både *Girlie* och Daydreams, här kommer en annan, bättre bild på Majsan.

Elma_vip
0

Och en till på Esmeralda, ifall någon annan vet hennes färg? :P

Terato
0

Majsan looks black!

Prova att blåsa lite i pälsen på esmeralda.

Om hon är agouti så ska varje hårstrå liksom ha flera färger. De brukar gå mot grått in mot kroppen. På t.ex. mink är färgen lika hela vägen in.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Elma_vip
0

#14 provade det nu men det är väldigt svårt att se, det ser ju alltid lite ljusare ut när man närmar sig huden liksom, syns det klart och tydligt att det är olika färger i så fall eller?

Terato
0

Ja, det syns ganska tydligt!

Tycker hon ser ganska kall ut i färgen också och minkar brukar ju vara kallare i tonen än agouti. Men jag är absolut inte duktig på färger så don't trust my word! Men tycker mig inte heller se någon tickning på bilderna. Hon är nog mink!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Elma_vip
0

jag tror också att hon är mink då, för så tydligt syns det inte, det ser dock ut som hon blir lite ljusare in mot huden, men det är la alla :P

Tezz
0

Jag skulle inte tro att hon är augoti.. hennes färg är för gämn för det..

Mitt bland alla papperstussarna där syns en riktigt bra bild på hur min Augti såg ut…

R.I.P. Freja 8/4 2008

Daydreams
0

Ja Majsan är black hooded. Jag tycker inte Esmeralda ser ut att vara mink hooded, inte när jag jämför med färgen på mina minkar. Å andra sidan är mink en knepig färg, just för att dom kan variera väldigt i färg.

Ninja
0

Hur mycket en roan bleks är väldigt olika, en del bleks nästan inget alls medans andra blir vita som snö när de är äldre.

Hur är det med coffee, någon chans att Esmeralda kan vara en sån? Minns inte hur dom ser ut riktigt..