Bilder på roans:)
Jag vill se andras roans:) jag har själv 2 st och tycker att denna färg och blekning är helt underbar^^
Så visa era små söta roans:D
Här e mina små killar Zingo och pepsi

Min blogg: SweGizmo.se
inga med roans??
jag tror det finns en sån tråd redan har jag för mig, jag kan inte länka men om du kollar på bilder på råttor så hittar du nog den :)
Här kan du se hur Junis färg blekts… Han är nu ett drygt år. Bild fyra är tagen för ca två veckor sedan.

Min Doodle

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

gud så fina:D <3

Kommer en bild på min snart =)
Den här grabben fick jag av en kompis.. dock är jag inte nämvärt förtjust i roans. (haha låter jag hemsk nu? :P)
Han och hans bror var misskötta och kom från ett zoo.. undernärda. Oscar (black striped roan) vägde 69g, och då var han mycket större än sin pyttelilla bror..
5 v

Knappt 5 månader gammal, väger snart 600g!

Allanon
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Pangea
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

åh gud vilka vackra roans:D love love love
#13 Pangea var otroligt fin:)
#17 cool prick i pannan^^

Vi har två Hundar som heter Zingo o pepsi ^^

mkt vacker:)

åhhhhh den närmast kameran är ju UBERsöt ^^

Ja det är hon. Jättesöt!

tack så mycket för svaret! har udnrat ganska länge :) Älskar roans, dom har sån fin tekning :D
Om hon börjar blekna nu redan vid 7 veckor, hur kommer hon då se ut när hon är fullvuxen?
min ena började blekas vid 5-6 veckor han:) nu är han 10 mån (se bild längst upp)
här är han 3-4 veckor

Vad söta alla var! :)
Mina två flickor är ju roans, bifogar bilden igen:

Men nu en fråga: Hur kommer det sig att Blixa, den högra, bleks så mycket medan Nico t.v. inte bleks alls lika fort? Vad jag vet är de halvsyskon. Blixa är 9 mån. Hur lång tid tror ni det tar innan hon "ljusnat färdigt" och hur ljus kommer hon bli, tror ni proffs där ute? ;)

det är inte ovanligt att roan-syskon bleks i olika takter, mina 2 killar bleks också olika och dem är kullssyskon:) Pepsi är nästan kolsvart på ryggen medans Zingo är vit/silver.