Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 335 ggr
lindapluttanbusan
0

Till er som följt min bebis öde!

Jag skrev förut om min lilla bebis som var alldeles för ung när jag fick henne. Hon var runt 2 veckor trodde veterinären. men pratade med ett par väldigt kunnig tjejer från detta forum i natt och hon var nog runt 3-4 veckor.

I natt fick hon det jätte jobbigt med andningen. Hon led verkligen. Fick ta det fasansfulla beslutet att hon skulle få somna in. Vid 2 tiden i natt. Ringde distriktsveterinären och bestämde avlivning. 3500 kr skulle hon ha för det. Helt sjuka priser. Snacka om att dom uttnyttjar när man har ett sjukt djur. Jag förstår att det är jour och allt sånt. men det låter helt jävla sjuk med så mycket pengar. dessutom skulle hon ha kontanter. Så jag fick åka och hämta ut pengar och sen kom veterinnären in och så fick hon somna lungt och stilla. Hon kommer vara saknad.. min lilla ängel..

I dag ska hon begravas ute hos mina föräldrar.

Nu har hon det bättre..

Är glad att jag fick ta del av hennes liv. Även om hon var sjuk..och det var bara en kort tid. Men hon var en underbar liten råttis.

Hon kommer vara saknad länge..

Jävla veterinärer, jag blir så förbannad. så mkt pengar för att avliva en liten råtta. var är etiken? Jag förstår att dom måste få betalt, men kom igen. 3500 kr? det är ju för faan en månadshyra.

Pengar är dock bara färgade pappersbitar. Så min resa till turkiet får skjutas upp ett par månader. Det känns iallafall som pengarna las på bättre ändamål än turkiet. Hon led och behövde få somna.

Men det känns så hemskt att vara en bödel.. det känns som mord, fast jag vet att det bara var ett par timmar kvar iallafall. men dom timmarna slapp hon lida..

Pussa era råttor extra mycket i dag.. man vet aldrig när dom kommer behöva somna. I dag ska jag bara vara med mina råttor och detta får bli lilla mysans dag..

Allamej
0

Men fy så hemskt… Men lillpluttan fick iaf. dö i trygghet hos dig. Hon har det bättre nu

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

LeTigre
0

Jag ska pussa superextramycket på mina flickor idag :/

Kram till dig, du gjorde rätt.

Babbett
0

Beklagar sorgen.

Och 3500 är hutlöst för en avlivning, även fast det är på jourtid!!