Agouti roan
Jag skulle vilja se massa bilder på ag roans.
Jag försöker nämligen lista ut vad en av mina omplaceringar är och har mest erfarenhet av black roan. Men den här har massa brunt insprängt i det mörka. Men jag vet inte om det är för att det svarta blekts till brunt, men jaa jag är osäker eftersom det ser så jämnt fördelat ut på själva stråna…
Så bilder plz 
har för mej att det finns något som heter "rostat", alltså att huskyn har börjar "rosta" och det inte är poppis inom avel. min ena Roan har rostat på baken…. låter kul;) haha
Min blogg: SweGizmo.se

Nej svarta råttor rostar, det är inte spedifikt för roans.

Roans kan också rosta… En kompis black roan råtta blev i princip ljusbrun när hon blektes och rostade.

Ang 3 & 4 "Nej svarta råttor rostar, det är inte spedifikt för roans."
Dd säger inte att roans INTE kan rosta utan att det inte BARA är de som gör det :)

Nidnal, din kompis BLACK roan råtta rostade.

Ursäkta om jag snor tillbaka tråden.. men vill ni prata rostning utöver agouti roan blekning får ni gärna göra det i en annan tråd.
men för att leda in er undrar jag hur ni vet att Nidnals kompis råtta rostat och inte blekts? Eftersom svart inte är en färg egentligen borde den lika gärna kunna blekas till "rostad" brun av roan genen… eller?
Bleks en agouti roan bara till ljusbrun och inte till gråbrun, till grå, till vit. Kan man på något sätt under en blekning utan att veta bakgrund fastställa vilken färg det är?

Tack, det var bra referens bilder 

Har du kommit fram till vilken färg omplaceringen är nu? :)

åååh lovely ju..jag har bara sett rexade agouti roan, kickans och min Kaya, som jag inte ens fattade att hon va agouti förrän jättelångt efter, jag hade sagt black husky roan hela tiden xD tills kickan skrev i nån tråd att hennes Juni va agouti roan, jag bah va fan så där ser ju kaya också ut :-P hade inte haft en tanke på att det ens fanna agouti roan

#14 Åh så söt hon är!

Tack
Ja hon är fin, och speciell. Helt klart en favorit här hemma. Hundens älskling oxå *lol
Och hon har knappt blekts något. Hon är född i sept 06 och på kortet är hon nog ett år och har knappt blekts sen dess bara pyttelite i ansiktet :)

#14 ja på den bilden där såg hon helt klart ut som en agouti roan! Hon ser precis ut som Nicki gjorde när hon började av blekas! ^^