Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 662 ggr
myneo
0

råtta och allergi

Hej har bara en liten fråga till er alla.

min son är 1 år gammal och har konstanterad pälsdjur allergi hund katt och häst.

min fråga är kan jag ha råttor ingen eller NEJ?

Nu ska jag vänta i ett år i alla fall innan jag gör något för dom sa att det kan gå över, kan vara spädbarns allergi med.

VAD TYCKER NI?

tack på förhand jannica

hus-musen
0

hmm ja du kanske skulle "låna" ett råttpar innan du köper egna råttor..då vet du ju om han reagerar mot dem!

är pojken allergisk mot pälsdjur är han antagligen allergisk mot råttor med! sen beror de ju på om de får stå i ett eget rum där pojken inte är, och om du städar buren varannan dag så kanske det gårGlad  men det tar väl bort hela nöjet med att ha råttor (o andra djur) antar jag.

annars så fins de ju tex katter som allergiker tål men de är inte samma sak..

Qui dormit, non peccat

annelie-h
0

jag tycker inte det är en bra idé. korsreaktioner är jättevanligt (reaktion på mer än ett djur) även om det ofta tar ett år eller så. dessutom är han så ung att det är onödigt att utsätta honom för pälsdjur, även om han skulle tåla råttor just nu. bättre att vänta till han blir mycket äldre. viss allergi kan ju växa bort. då är risken lite lägre iaf.

Tramsa
0

Jag har haft katter,hundar,kaniner,hamstrar,marsvin,fåglar under hela min uppväxt. Ridit har jag gjort också,och haft farföräldrar med bondgård. Någon allergi har jag inte känt av förrän jag skaffade råttor. Dom verkar vara väldigt allergiframkallande. Tack och lov är det inga större besvär för min delGlad

Ninja
0

Råttor är väldigt allergena djur, speciellt hanarna. Allergier är så individuellt så det finns inget som säger att din son skulle tåla, men samtidigt kanske han gör det.

Det finns alldeles för många djur som omplaceras, så jag tycker inte att det är någon bra idé om du skulle skaffa råttor som du sen måste göra dig av med. Det bästa vore om du kunde hälsa på hos någon med råttor, och kanske t o m låna hem ett par sen när det är dags. Då kan du se om din son reagerar på dom.

myneo
0

tack för alla underbara svar. annars väntar jag tills han flyttar hem ifrån Oskyldig