Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 527 ggr
ladysurprise
0

Vänder sig om o biter...

Ibland när man klapar kan han vänd sig om o bita eller typ nafsa.. De käns ju men de gör inte ont.. kan de försvina eller kan man göra nåt åt de?

Ninja
0

En råtta som gör så har tyvärr inte ett stabilt och bra temperament, kanske osäker men det är stor risk för att han är överdominant. Att röra på baken/ryggslutet är en provocerande handling, därför vänder han sig om och markerar. Det du kan göra för att undvika det i fortsättningen är helt enkelt att sluta klappa honom där. När du ska klappa honom eller ta upp honom så kan du i stället se till så att du är framför honom, och håller handen lågt framför så att han inte ser dig som ett hot.

Om det är en ung hane så kan det tyvärr bli värre ju äldre han blir, allt eftersom hormoner börjar susa runt i kroppen på honom.

ladysurprise
0

Han är 3 månader nästa vecka

Allamej
0

Sorry, dåligt temperament…

Om nån av mina gjort så mot mig hade jag avlivat… Sånt dåligt uppförande i så ung ålder…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

ladysurprise
0

så då är de bäst att avliva? vill ju inte att min lille bror ska hållas i han eller nåt..

Stephanie
0

Vart klappar du när du gör så? Är det på ryggen/bak mot rumpan låter det inte bra, för då är det förmodligen dominansbetingat… Annars skulle det kunna vara för att han har ont, men de ska helst inte bita då heller egentligen…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

ladysurprise
0

Jo de är där bak .. han piper i bland när jag klapar han med o när jag lyfter upp han så viftar han med svansen o piper.. i baln går de bra o ibland gör han detta..

Bullerbytjejen
0

ser han att du kommer med handen och ska klappa honom, eller kommer det som en överraskning för honom, han kanske blir rädd om han helt plötsligt känner att nån är på honom

ladysurprise
0

De tror jag inte. kan klapa han o han ligger o somnar nästan av de o så vänder han på huvet o nafasr..

Stephanie
0

Det är helt klart dominansbeteende och tyvärr så låter det inte alls bra. Att han viftar (/ringlar?) med svansen är också ett väldigt dåligt tecken…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

ladysurprise
0

har facktist inte tänkt på om han ringlar med den bara tänkt på att han viftar med den.. fast viftar med svansen gör dom andra med fast dom bits inte

ladysurprise
0

nu är jag tänker efter så tror jag inte han ringlar med den.. viftar nog bara..

Ninja
0

Det är en varningssignal att vifta/ringla med svansen

ladysurprise
0

hmmm deta låter inge bra