Bilder på min lilla Gp-råtta =)

Söööt! Men varför har han ingen svans? Föddes han utan svans?
#4: han tappade den på något sätt då han var väldigt liten. kan ha varit mamman som råkat slita av den eller nåt. vet inte.
Köpte den av Rat think och hon vet inte heller riktigt. men han verkar inte lida så mycke av det när man ser hur mycket han klättrar :D
jaa visst är han söt =) synd att han ska vara så bitsk och vild när jag tar upp honom bara :(
Ååh, vad söt!:D Så liten han är!:D Min Puggis väger kring 1 kg nu :P Så han är inte sån plutt längre :P
#6: åh ja dom är så fina :D hur gammal är din gp-råtta?
#7 Ja, det är dem =) Du ska se Puggans svans.. Hur lång som helst och jättetjock :P Pugsley är 4 månader och 9 dagar =) De växer fort som attans!

Vad söt. :)
en fråga bara vad är en gp råtta??
Gambiansk jättepåsråtta ^^
Kort sagt en råtta som blir stor som en katt, har kindpåsar och används till att leta minor i Gambia.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
han e sööt även om han inte har nån svans ^^

#13: aaw dom är så himla fulsöta
#14 Haha :D Det ser så roligt ut när de har så stora öron :P Men jag älskar deras utseende!=) De är så himla söta!:D Och lite mer att ta i än mina andra råttor :P Iofs svårare att fånga in, men det gör inget ;)
haha ja min lilla Tomtom är hur svår som helst att få in i buren. han vägrar att jag ska ta honom. han vill gå in själv isåfall hehe.
fast han har ju så dålig syn så han hittar inte ingången jämt så han springer runt buren å letar =)
#16 Haha, var glad att han försöker iaf!:P Puggan gör inte ens det :P Han gör hellre andra saker, typ slita i mina kablar och försöka klättra upp efter en lampkabel :P Och så fort man kommer när så hör man hur det skrapar i golvet och han springer under sängen! Haha, jättekul! Vet faktiskt inte om han retas eller rä rädd/osäker, kanske både och.
haha vilken buse :D Tomtom har inte börjat gnaga på sladdar än vad jag har märkt. får hoppas han låter bli dom i fortsättningen också :D
hehe han kanske springer undan för att han vill fortsätta springa på golvet och inte in i buren :D
eller hon menade jag
#18 Nä, det är en han :D Tjockisen väger över 1 kg nu!!:D De växer fort måste jag säga! Längtar tills jag får nästa lilla plutt =) Men då blir det en flicka ;)
Haha, ja, Pugsley är en riktig buse!:P Retas å har sig :P Ja, självklart är det därför han inte låter sig bli fångad! Nä, måste skaffa en sele åt honom nu!=) Så får jag börja träna honom på inkallning och kanske lära honom att vara nära mig ;)
det låter som en bra ide =) jag ska försöka lära Tomtom samma sak =)

Hade aldrig hört talas om G P råttor tills för några dagar sedan, och sedan dess har jag slukat allt material jag kommit över.
Verkar underbart att ha en jätteråtta som dessutom blir upp till 7 år.
Men hur är det egentligen? Läste att eftersom dem bara varit domestiserade så kort tid så är de inte alls tama och aggressiva ?
Förstår att de går att få relativt tama men inte som en sk vanlig tamråtta?
Skulle vara jättekul om ni som har Giant pouched råttor skrev lite och berättade!
:D
#22 Tar man från rätt person så är de underbara!:D Tar man från fel kan man få ett helvete… Ja, skönt att de lever längre än tamisarna =) Det går bara man lägger ned mkt tid på sin lille vän, annars får man nog räkna med att de kan blir lite "vilda". Finns gamla trådar här där jag har berättat allt jag vet ;) Tänk att min "lille" gosse redan väger 1098g!:D Min "lilla" plutt :P Och han blir bara 6 månader 10/4, så de växer snabbt! Hoppas du hittar de gamla trådarna, annars är det bara att fråga mig!:D

Hur ser era burar ut, ni som har GP råttor?
jag har inga bilder på buren på den datorn jag är på nu men jag kan skicka in sen när jag kommer hem igen. jättetor och fin bur :D
Här är en bild på min Anders bur. Dock ganska tom, men iaf :P
För er som är intresserade kan jag även tipsa om att det finns ett GP-forum, adressen dit är http://gpr8.webb.se ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#28: Hihi, han ser ut som en jättestor skogsmus 

Jag skulle inte vilja bli osams med de tänderna :)
Nog för att jag har illrar, men gnagartänder har jag stor respekt för. Jag är faktiskt mer orolig för att bli biten utav mina små töser än av illrarna
(var inte oroliga, illrarna och råttorna är inte i samma rum
)
Carpe Diem

Hur stora är gp-råttor? :)
#32 Vanligtvis blir de ju lite olika beroende på släkt osv. även andra faktorer. Men de kan väga 700g-3kg som vuxna, men vanligast är nog att de väger kring 1,5-2 kg =) Haha, en som väger 5 kg är nog väldigt tjock och har säkerligen väldigt mkt vildgener =) Vilda Gp råttor eller tama Gp råttor med mkt vilt i släkten blir oftast större än de med mer tama i släkten.
#34 jaha okej :D hade ju varit bra mysigt med en råtta som väger 5 kilo annars ju :D:D
2 kilo är rätt mycket det också haha

Någon som har en bild på en gp-råtta bredvid något så kanske jag kan gemföra med den. ;P

#37 #38 oooj! Dom är riktigt stora! Jättesöt var den! Blir såå kelsugen! :D
ja man blir ju det :D hoppas att min tomtom blir lika tam någon dag haha
hejhej tycker ni att en 12tjej kan ta ansvar för en gp-råtta??? asså jag är inte 12år jag är 21. Hon är min syster.
#41: Jag skulle personligen inte lägga ansvaret för en GP på en 12-åring iaf.
#41 Har ingen aning om vem du menar.. Men en Gp är absolut inget barn djur enligt min åsikt! Jag skulle inte sälja en Gp till ett barn iaf.. Men det är bara min åsikt =)