Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 362 ggr
MentalDistress
0

Varför har hon börjat med detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Saga har börjat att bajsa i ett speciellt hörn av soffan varenda gång hon är ute, hon har aldrig gjort detta tidigare, ingen av mina råttor har tidigare bajsat I soffan. Vad jag kan se på henne är hon inte rädd när hon gör det, så vad kan detta bero på? De andra två (Alva & Nicki) gör det aldrig..

Nån som vet vad det kan vara?

Ninja
0

Bajsnödig och så har hon hittat det perfekta toalettstället? :P

MentalDistress
0

#1 haha ja jag tror ju det är nått sånt. Hon vägrar ju använda toa lådan! Men det känns åndå så konstigt att hon börjat med detta nu precis efter att Tuva gått bort. Tänkte om det kunde ha något att göra med "dominans" eller nått sånt? Att hon tar Tuvas plats?

(jag tänker för mycket)

SweGizmo
0

Mina har också ett bajsstäle utanför buren… dock tycker jag att din råttas bajshörna i soffan var bra mkt bättre än min råttas toalätt som han valt att ha i min luva-_-'  han gör det in te heller av rädsla, han kan ligga där och ploppa med ögonen och knasstra tänder och så "vipps" så blir han skitenödig och kryper ner i luvan och skiter….

har därför börjat använda tröjor utan luva;)

Min blogg: SweGizmo.se

MentalDistress
0

#3 Haha jo, skönt att de inte bajsar PÅ mig. men dom blir 1 år i maj och har aldrig gjort såhär innan. det är mest det jag undrar över, varför har hon börjat skita där nu liksom? :/