Många som klagar o ifrågasäter
De är många inte barar såna från RiF utan från Reptil sidan med som klagar på att jag inte kan stava tycker dom som klagar ska ta reda på varför först.. Vist jag är 19 år o kan inte stava men de fins en andledning till de med.. Blir lite läsen när fålk klagar kanske är lite känslig men när man får höra de ofta så klart man tar åt sig
Jag kan förstå att folk retar sig på dåligt stavade inlägg när så många gör det av ren slapphet, och använder massa förkortningar som antingen är påhittade eller är för "nya" för oss "gamlingar" att förstå.
Om du sen stavar taskigt pg.a svårigheter så skall du självklart inte behöva ta skit för det, men det är svårt för andra att kunna avgöra skillnaden mellan lathet och "handikapp" på en person bakom skärmen.
≧◔◡◔≦
Vi har inte gnällt nånting sen du berättade att du har vissa svårigheter. Men om du skriver så att vi inte förstår, visst måste vi väl få fråga då?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Har för mig att de var någon men jag kan med ha blandat i hopp två sidor.. Vist de är klar att man ska fråga om de är nåt man inte försår.. Fick ett mejl från retil sidan där dom tycke att jag borde kuna stava bätre med tanke på min ålder.. Vill barra att dom här ska veta för att de har hänt att fålk har hoppat på mig för detta o tycker o tänker en massa..

#3 tråkigt om folk klagar trots att du förklarat dig. Visst är det jobbigt att läsa ibland när folk skriver som krattor men när man vet vad det beror på är det ju bara elakt att fortsätta kommentera.
Skriv en rad om om detta på din sida så kan folk se det samtidigt som de kollar din ålder, då kanske du slipper fler såna mail. :)
Sen kanske jag över reagerar lite men jag har mina skäl..
Sen om du granskade texten innan du trycker på publicera så ser du ju själv många av stavfelen… För jag vill minnas att så fort vi hade påpekat din stavning så skärpte du till dig :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Usch, stackare, min bror hade både tal, skriv och lässvårigheter som liten. Han blev retad och så för det på skolan. Usch blir så ledsen över att det finns folk som inte kan förstå andras problem.
*tröstkramar till dig*
jovist jag försöker i bland går de bätre när jag siter på nåt lungt stäle.. men när de är fålk runt omkring så kan jag läsa sama mening utan att fatta vad jag läser.. ibland trycke fingranan rätt i bland inte.. De fins ju i bak huvet men de är inte alltid de är frame
Fy stackars han.. =(
Fan att fålk kan va så dumma

Jo det finns många hemska människor i världen tyvärr. Jag sa upp bekantskapen med en tjej jag kallat för "bästa vän" i 7 års tid på grund av att hon sa nått som skar som en kniv inom mig. Så elaka människor finns överallt :(
Fy fan vilken "bästa vän".. Har med en så kallad bästa kompis. vist vi umgås ibland men hon kan va jävligt taskig ibland

Jo det är sorgligt när människor man tror att man kan lita på till 100% visar sig vara monster. Det är skrämmande vad som kan dölja sig under ytan på folk.
jag har dyselexi och stavar rätt kasst själv. har fått höra det av en del men brukar inte ta åt mej, jag vet ju varför jag stavar fel:/ och eftersom dyselexi är ganska vanligt så vet jag det finns fler som mej. Om någon klagar över min stavning brukar jag säga på efterhand att "ursäkt stavningen, men jag har dyselexi, så kan du vara snäll och tänka på det"
då brukar personen ursäkta sej.
Ett tips är att läsa myckt även fast det kan vara svårt och tar längre tid, jag var läslus som liten och mer eller mindre åt böcker, fast lite långsammare än andra, men ändå hade jag nog i slutändan läst fler böcker en dem flesta i min klass.
Min blogg: SweGizmo.se
Om de kan va.. Hade en kompis som alltid skulle skulle försöka va bätre än jag o ibland fick hon mig att framstå som en idiot.. FY FAN.. Men de är ju tur att de fin trevlig o rediga fålk med ^^ o inte barar ideoter

Jo det var så min "bästa vän" var med! :O Hon skulle hela tiden "tävla" om fåniga saker, hon slutade inte heller när man sa åt henne *suck*
Jo det finns ju trevliga människor med, bara svårt att hitta dem ibland! :)

Jag tycker inte det är ok att klaga på folk för att dom har läs och/eller skrivsvårigheter. Det är brist på respekt.
Men jag tycker att personer med dom svårigheterna också får visa respekt och acceptera att folk frågar vad som menas om dom inte förstår.
Min var ju väldigt smart med o skulle ju nästan skylta med de i bland

#16 jo det håller nog alla med om, man måste ju få fråga! Sen måste man ju kanske tänka på HUR man frågar osv. Så att inga missförstånd uppstår och nån blir ledsen :/
Jo vist de är själv klart att man dom får fråga men på ett sät så man inte trycker ner peronen i fråga.. vart med om de ett antal gånger

#17 Okey, hon var en viktig-petter med andra ord? Min vän var inte smart, det kan jag inte säga att hon var i alla fall, hon ljög ofta och mycket och framför allt ljög hon dåligt så man kom på henne hela tiden!
kan man säja.. De var ju illa.. Ska man juga någon gång får man ju juga bra.. fast hälst ska man ju undvika.. Fast de fins ju vita nödlögner med ;)
jag kan stava om jag verligen orkar lägga tid på det. men varför ska jag behöva stava när jag även pratar halv baklänges som gotläning. äh.. det är stavfel hos varje person. så länge man kan läsa och förstå vad folk skriver så räcker väl det?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#21 jo fast hon ljög om så onödiga saker. sist ljög hon om att hon fått en kamera i inflyttningspresent, fast egentligen hade hon köpt den själv. Fattar inte varför man ljuger om en sån sak ?
#22 Jo det är ju så, egentligen borde inte stavningen spela jätte stor roll när alla har samma intresse, så länge det är läsligt. Och så finns det ju faktiskt väldigt unga medlemmar här har jag sett? Man kan ju inte förvänta sig att de kan stava som nån svenska lärare heller! :)
Håller med
Hmmm.. vad är de o juga om?

#25 jo det kändes som om det var en jäkligt onödig sak att ljuga om. 
#26 jo de var de ju varkligen.. Vem bryr sig om hon har köpt den själv eller fåt den liksom

#27 jo precis vad både jag och hennes ex oxå tyckte! Men vissa människor är konstiga 
#28 Om de fins kånstiga mäniskor.. Endel är ju helt skuma ju.. Nästan så man blir mörk rädd ju..

#29 haha ja precis. Och jag som snart ska ut med hunden, nu kommer jag tänka på alla otäcka människor som kan lura i skuggorna!
#30 De tänker jag på jämt när jag går ut.. Är ganska mörk rädd.. Fins ju massa galningar ju där ute

#31 Ja jo! otäcka människor lurar överallt, men min hund är väldigt muskelös så det är få som går fram till mig när jag är ute tack o lov! :')
#23 min sv lärare var gotländsk. vi har ett helt annat ordföråd än riks svenskan så jag skriver fortfarande fel. på prov fick jag fönstrar som godkänt. i sthlm visste ingen att jag menade flera fönster.
jvisst kan jag bli lite suspekt av att få annons svar där allt är upp och ner och svårt att tyda. Men dyselexi, skrivsvårighet i almänhet är mer vanligt än man tror tyvärr
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#32 Hmmm Ska köpa en stor hund =D…

#34 Min hund är inte jätte stor, han ligger på 50-60 i mank höjd och väger nånstans mellan 35 - 40kg, men han är en sån ras som har "dåligt rykte" så folk går inte fram till oss, barn kommer dock fram på dagarna och vill klappa honom, han är världens snällaste bebis, fast det inte syns alla gånger, men under alla hans muskler vilar ett stort hjärta av guld! ^^
En sån ska jag köpa =).. O ta med mig överalt ^^

#36 Hundar och råttor är bäst! ;D Hunden är med mig överallt om dagarna, fast när hans husse är hemma föredrar han att vara med honom, men då är råttisarna med mig överallt istället! ^^
hehe.. Våga hundar får inte va inärheten när jag är med råttorna.. De är nämligen råtthundar om dom slikar sig jätte mycke om munen när do ser råttorna..

#38 min hund är 75%pitbull och 25% amstaff, men här är det råttorna som bestämmer! ;) Saga behöver bara titta på honom så lägger han sig snällt i sin korg tills de går in i buren igen! X'D
hahahah.. Om de kunde va så här hema med.. mamma skrek rakt ut när hon hittade en rått skit på borde.. Hehe.. Så dom får hålla sig på mitt rum..