Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 655 ggr
Bullerbytjejen
0

Ni som är sitevärdar?

Ingen som har lust att berätta lite för mig hur det funkar å så, jag har skrivit och funderar på att starta en egen iFokus, men jag skulle gärna vilja ha lite info hur det är och hur det funkar osv :-P

KAGE
0

Har också funderat på det ._ .'
Vad skulel du vilja starta?

/Karoline.

Bullerbytjejen
0

*hemlis* tihii

Ninja
0

Det finns ju bara en Sajtvärd här, och det är ju Bima.. vet inte om hon kommer se den här tråden så hon kan svara på det, men du kanske kan PMa henne annars och fråga? Eller fråga på någon annan sajt? :)

Bullerbytjejen
0

ja funderade på det, hur ofta e hon här å donar, ser inte henne så mycket, ska pma henne å fråga å se om jag får nått svar :)

Girlie
0

Eller fråga EmmaG? Hon är ju sitevärd för Gerbiler i fokus. :)

Allamej
0

Eller Grodan… Mus iFokus :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

EmmaG
0

#5 och fantasy ;-) (även om de tyvärr för lite fart på den)

Har du några specifika frgår istället? Tycker det är lättare att svara då..
I början innan sajten är flytande utan att man själv som Sajtvärd måste engagera sig & svara i varje tråd hela tiden. Ja, den första tiden kan va lite kämpigt.
Sen ska man ju "hela tiden" komma ut med artiklar oxå i ämnet.
Nä, inte på löpande band såklart men man bör kanske ha runt 10 artikelideer för sig som man betar av så smått till att börja med.

Just själva adminstreringen är väldigt lätt. Det är precis som med gratis phpbbforum, tryck på lite knappar så blir det bra. Nä, det är faktiskt t.o.m med mycket enklare än såna gratis phpbbforum!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Grodan
0

Om det är ett snävt ämne kan det vara svårt att få sajten självgående. Mus-ifokus dör varje gång jag tappar orken eller vill ha semester… för att möss är rätt opoppis i Sverige och konkurrens finns av andra forum…

Att starta igång en sajt som sedan klarar sig själv hyfsat bra, som ex råttor-ifokus, är ju drömmen… Skrattande Då behöver man inte känna så stort ansvar och krav att alltid prestera något. Är sajten trög behöver man liva upp. Man behöver vara flexibel och veta hur man ska lösa problem, ex om det är mkt bråk eller för mycket OT eller dyl..

Charmen med ett smalt ämne är att sajten inte blir för stor och svår att hålla ordning på. Råttor-ifokus tycker jag är för aktiv ibland och utan trådpoliser skulle jag o Ninja inte orka. Nu är visserligen trådpolis något som vi tillverkat här eftersom vi inte kan tillsätta Medarbetare då endast sajtvärden kan det. Annars är det till oerhört stor hjälp att ha ett gäng Medarbetare som håller sajten flytande.

Som Sajtvärd tycker jag att man ska tycka om att skriva, kunna stava och uttrycka sig väl, vara diplomatisk och vänlig mot ALLA! Även vara fantasifull och kreaktiv.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SweGizmo
0

Jag har inget iFokus forum, men jag har ett forum. djurgalen.info heter den, dock är det inte så många aktiva, kanske bara 20 st och sedan 30 st som typ är inne var 3e dag eller så.

tycker att det kan vara svårt att vara forumsägare ibland, man måste ibland liva upp stämningen och lägga sej i om något är totalt fel. speciellt jobbigt är det när det kommer nya medlemmar som inte läst reglerna. Men som tur är har jag flera underbara personer i "Staff" som hjälper mej:)

Min blogg: SweGizmo.se

Bullerbytjejen
0

Jag ska skriva lite artiklar och bjuda in några andra människor som ska vara Medarbetare som har mer kunskap än mig i ämnet som ska få skriva några artiklar och jag ska även skriva några med. Ska samla ihop lite innan jag ska bränna igång så det inte blir helt tomt från början och även jaga lite medlemmar också. Det e reggae iFokus som gäller, musiken och kulturen :D

Bullerbytjejen
0

jag blir sitevärd och niffen här ska va min sidekick, sen ska jag ha två till mer kunniga som vill skriva artiklar och hjälpa till å hålla koll :)

Grodan
0

näääääääääää… du får inte ta niffen… hon behövs här ju Skrikandes

Bullerbytjejen
0

jag har klonat henne så det e lugnt hihi

niffen
0

Höhö :D
Aj äm klonad *robotik röst*

niffen
0

Höhö :D
Aj äm klonad *robotik röst*

gulzebra
0

Innebär kloningen att niffen alltid kommer posta kloner också..? :O

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Bullerbytjejen
0

jag vet itne första gången jag klonat någon :-P så jag vet inte riktigt hur det kommer bli xD

gulzebra
0

Du får låsa in en niffen på varje forum så de inte sprider sig ^^ Tänk om de förökar sig liksom, det blir ju jättemycket dubbelposter då! Förvånad

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Bullerbytjejen
0

HAHAHAHA, ja du menar så, ja jag har låst klonen till mitt forum så det e ingen fara, hon nya dubletten kommer inte in här på fokus :-P

niffen
0

Jag kommer visst in här, jag tar hjälp av min datahackerråtta Billbo, she can klara everything.

niffen
0

Jag kommer visst in här, jag tar hjälp av min datahackerråtta Billbo, she can klara everything.

Bullerbytjejen
0

ASG åååh nej jag har missat nått, måste checka läget, nu har klonen brytit sig loss..

gulzebra
0

Oh noes, datahackerråttan har lärt niffen svengelska! o.o

Grodan
0

meh era flumfriiiks

tycker räggi e dåligt så tycker inte du ska ha nån sån sajt buller… så det så Räcka ut tungan

Bullerbytjejen
0

ooh reggi e ju best <3

cosmonita
0

Jag som ääälskade reggae på högstadiet. Stickade både tröja och halsdukar på slöjden (röd, gul, grön-randiga) och lyssnade på Marley, Black Uhuru mm.

Bullerbytjejen
0

ÅÅh black uhuru älskar jag, riktigt bra. Jag lyssnade mycket på dom när jag gick på högstadiet och gymnasiet också. Sen fick jag upp intresset när jag träffade min sambo som bara lyssnar på reggae i stort sätt. Fast han e inte så förtjust i Black Uhuru, men det va ett plus i kanten att jag kände till dom när jag träffade han *tihii*

cosmonita
0

Får vi lyssna på reggae på råtträffen (hoppas)?

Bullerbytjejen
0

JAAAA lätt, jag har massa :)

niffen
0

JA! Ännu mer att längta efter, inte bara råttor och god mat+trevligt folk..!! :D