Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 651 ggr
Stinko
0

Bra pris på bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bur som jag tror är rätt billig. Iofs fågelbur, men jag gillar att pyssla så det går väl att anpassa den efter råttor. :) 

Måtten:
Invändigt mått: 84 x 75 x 43 cm.
Utvändigt 163 x 78 x 43 cm.
Och den kostar 1790 kr. Fraktfri.
Är det ett bra pris?  

Anledningen att jag kollar med er här är att jag inte skaffat mig råtter än. Vill ha en större bur först än den jag har (mysbur till min iller som inte uppskattas så mkt längre…)! Har kollat runt endel på stora burar men dom jag har sett har ju gått på från ca 2500 - 5000 kr om inte dyrare även om det inte varit så stort.. .

Girlie
0

Jag tycker det finns bättre burar till bättre pris. Själva buren är ju inte särskilt stor och burar i den storleken brukar man ju kunna hitta på Blocket för runt 500 kr. Vill man ha en större bur så köpte jag min första voljär för 2200 kr och den är på 165*50*60 cm, vet att det numera finns voljärer på Hornback som kostar runt tusenlappen. Fast alla har såklart inte Hornback där dom bor.

http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=53b74517-a891-4273-b7f1-f128129226c8

Se också till att det inte är företaget i denna tråden det handlar om, dom verkar ju lagomt oseriösa.

Girlie
0

http://www.pwss.se/product.php?productid=4369&cat=891&page=1

Skulle hellre satsa på något sånt för dom pengarna.

Stinko
0

Ja, tyvärr finns ju inte Hornback häromkring vad jag vet :/

Okej, jag har kollat på pwss innan, men eftersom det tillkommer frakt så blir det ju mycket dyrare…  Men ska nog maila pwss i alla fall och fråga vad frakten skulle kunna gå på från dom. :)

Kan ju hända att det är det företaget (dom på tradera alltså) det handlar om, men jag vet ju inte då det inte stod direkt i tråden vilket företag det handlar om.
Tack för dina synpunkter iaf :)

Girlie
0

Varför envisas jag med att stava Hornbach fel. :)

Bäst brukar ju vara att köpa begagnat, tyvärr finns det inte så stor marknad på voljärer i Norrland.