Veterinär i Borlänge/Säter
Jag fick höra att det finns en veterinär i Kvarnsveden (Borlänge) som är väldigt bra med hundar. Nån här som vet vem jag menar? Är han bra på smådjur också tro?
Fick även höra om en i Säter som visst var görbra. Minns inte namnet dock… Men även där är det hundar det gäller. Mamma var till honom med en hund för typ 25 år sen eller nåt, fick hemnumret och allt och fick åka hem till honom mitt i natten när det blev sådär jätteakut med vovven. Han håller visst på fortfarande - också en sån jag undrar om ifall han är bra på smådjur?
Fram till nu har jag nämnligen bara känt till 3 veterinärer i trakten - dels Falu djursjukhus (som är görbra), dels en här i stan som inte ens kan behandla skabb (Tigusspray my ass!), och dels en annan här i stan som jag hört en massa skit om - bla har han gipsat mammas hund för en massa år sen och skriken från den hunden hördes ända ut i bilen enligt mamma. De två sistnämnda skulle jag inte få för mig att gå till om jag så fick betalt så lite fler alternativ vore görbra och de jag fått höra om idag verkar ju skitbra på hundar iaf… Men det är ju smådjur jag har, därav dilemmat :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Han i kvarsveden heter väl Svedberg eller nåt va? har aldrig varit till honom själv, men har hört bra om honom. hur han är med småfjur vet jag inte, för det är barta kattfolk som talat väl om honom.
Sen så har vi ju veterinär B som ligger bakom Maxim/ mjälgaskolan. Dit har jag gått med djuren enbart för vaccination, samt kastrering av hankatterna.
har även varit till Nälser en gång för två kastreringar av honkatter. Falu djursjukhus kastrerade en väns katt för dryga veckan sedan, och jag fick en chock när jag såg hennes op sår, de hade snittat henne över hela magen typ. op såren från nälser var ca 1 cm långa på mina. men de kanske gör efter olika metoder?
har även varit till falu djursjukhus med lite allt möjligt. de är bra, men dyra.
Finns en veterinär i Kvarnsveden (Övermora) i Borlänge som heter Sundberg. Jag går dit med min hund och min moster har alltid gått dit med sina djur. Han är väldigt bra, men inte lika "avancerad" som t.ex. Nälser eller Falu Djursjukhus. Vet inte hur han är med smådjur dock. Har bara varit där med hund och katt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
ja, Sundberg var det ja! :) men jag har hört att han har t.o.m slutat kastrera katter? att nu är det mer smågrejer som att vaccinera och sätta på plåster han gör?
#3 Moster kastrerade då en av sina katter där för inte allt för länge sedan. Jag har inte varit där sen förra året, så jag vet inte, då gjorde jag allmän undersökning och skrapade tandsten på min hund. Men jag vet att min mammas en kompis fick komma dit akut med sin katt för någon månad sen, då den var sjuk. Så nja, att han bara sätter plåster tror jag inte :)
som sagt, det är bara vad jag hört från annat kattfolk ;) det kanske var så att det var HON katter han ej kastrerade? jaja, strunt samma, det är inga super avancerade grejor han gör iaf.
#5 Det var det nog, honkatter har han aldrig kastrerat :) Det är för avancerat som sagt, han har ju bara mottagning i ett litet hus på gården :)
Han i Övermora är det ja :) Kanske skulle ta och testa honom när det blir vetbesök nästa gång, såvida det inte är något som veterinären måste kunna (får råttorna skabb tex så kan det ju vara värt ett försök, för då vet ju jag själv om han gör rätt eller fel sas).
Nälser skulle gärna få slå igen tycker jag. Är honom jag varit i kontakt med när mina första råttor hade skabb. Jag skulle då behandla de med Tigusspray enligt honom… Har även kontaktat honom ang avlivning för några år sen och fick veta att han använder eter, vilket (iaf nu) inte ens är lagligt. Droppen rann över bägaren när en bekant berättade att han sagt åt henne att drämma en hammare i huvudet på sin hamster som var sjuk. Typiskt en sån veterinär jag aldrig någonsin kommer lägga mina pengar på O.o
Den där veterinär B är nog den som gipsade mammas hund antar jag, ligger på samma ställe iaf. Om det jag fått höra från henne stämmer så är hon inte ensam om att vilja slå ihjäl fanskapet, om man säger så >.>
Nä, det får nog bli Övermora eller den i Säter nästa gång det blir vetbesök om de tar emot smådjur. Återstår att se om de är bra med smådjur också isf bara, annars håller jag mig nog till Falun. Kan man bara undvika en viss veterinär där så är jag helnöjd med de, dyrt men väl värt pengarna :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Visste inte ens att de fanns en veterinär i kvarnsveden :P
Inte jag heller, fick veta det igår x)
Vart nånstans i kvarnsveden finns han/hon?
Jag bodde ju där innan jag flyttade :P
#10: Övermora :)
Aha..därborta i den hålan :P