Dålig i magen..
Min hona jag köpte in i söndas o gåt oblivit dålig i magen.. kan de bero på att hon får mat som hon inte är van vid från djurafären.. upp täkte de nu när jag skulle hålla i henne.. gav henne o dom andra plätar i går.. kan de var de som sate igång magen?
Kan vara så ja :o eller stress.. eller blandning
/Karoline.
jo för o bajsa på löst på mig när jag tog upp henne.. så de är nog en blandning då
laktos i plättarna? med andra ord mjölk i smeten? det kan de vara kännsliga för…
stressade/rädda råttor kan vara lösa i magen. kan även reagerat på maten då de kan vara lite känsliga för vanlig mjölk.
haft stress skitning men inte nått med maten. Med andra djur så ska man återgå till maten djuret är vant med tills magen ordnat sig sedan ge mindre mängd annan mat ett par dagar så magen vänjer sig innan man ökar och ger större ängder. Men troligen bara stress. Brukar få massa diare på mig när jag pillar på zoo råttorna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ja just de mjölken.. On blir barar lite orolig när jag tar upp henne men sen så är de inget mer. sen blir hon jätte lungn o mysig.. Så de kan va stresen hon upplever när jag atr upp henne som akn ge dearen då eller?